آخرین وضعیت خسارات سیل فیروزکوه

فرماندار فیروزکوه آخرین وضعیت خسارات سیل در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از مهر، محمد حیدری منش اظهار داشت: از ظهر چهارشنبه و در پی صدور اطلاعیه مدیریت بحران استان تهران اطلاع رسانی‌هایی را در سطح شهر فیروزکوه و مجموعه شهرستان داشتیم و نسبت به وقوع سیلاب هشدار دادیم.

وی گفت: از عصر چهارشنبه بارندگی شدید از شرق فیروزکوه و در محدوده دهستان «پشت کوه» آغاز شد و سیلاب شکل گرفت و از روستای «طرود» آغاز شد و سپس در روستای «سرانزا» و «سرچمن» و «گدوک» و «مهن» سیلاب‌های محدودی را داشتیم، اما قسمت عمده آسیب‌ها و خسارات در روستای «طرود» بود، که بالغ بر ۳۵ منزل مسکونی خسارت اساسی دیده و در وضعیت تخریبی قرار دارد.

فرماندار فیروزکوه اضافه کرد: در این روستا حدود ۵۰۰ متر مربع تأسیسات دامپروری و انبار علوفه آسیب دیده است و یک سازه مرغداری به مساحت ۵۰۰ متر مربع و ۱۵۰ متر مربع تأسیسات پرورش ماهی آسیب دیده است و ۱۷۰ رأس دام و ۱۲ هزار قطعه مرغ تلف شده است.

وی گفت: شرایط عبور و مرور در تمام محورهای مواصلاتی فیروزکوه باز بوده و تردد در جریان است.

حیدری منش افزود: عصر پنجشنبه نیز جاده ورودی روستای «سله بن» دچار آبگرفتگی شد، که به سرعت بازگشایی انجام گرفت و عوامل ستاد مدیریت بحران فیروزکوه نیز در منطقه دهستان «پشت کوه» حضور داشته و در حال خدمت رسانی هستند، ارتباط تلفن همراه، آب آشامیدنی و گاز وصل شده است.

فرماندار فیروزکوه گفت: امروز پاکسازی منازل عزیزانمان در روستاهای سیل زده در جریان است.

وی از آبگرفتگی ۳۰ منزل مسکونی در فیروزکوه خبر داد و افزود: یک واحد قالیشویی در شهر فیروزکوه آسیب دید و تقریباً ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی یونجه، سیب زمینی، گندم، جو و سبزیجات دچار آسیب شدند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل