برگزاری پنجمین نشست مجمع کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شهرهای استان تهران در فیروزکوه

پنجمین نشست مجمع کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شهرهای استان تهران در فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر فیروزکوه، فرماندار فیروزکوه، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر فیروزکوه، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، رئیس و اعضای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شوراهای شهر و معاونین شهرسازی شهرداری شهرهای استان تهران در پنجمین مجمع کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شهرهای استان تهران به میزبانی فیروزکوه حضور داشتند.

 آسیب‌شناسی و تأثیر تقسیمات سیاسی بر نظام توسعه شهری استان تهران و بررسی حرایم زیرساخت‌های شهری از موضوعاتی بود که در این نشست طرح و بررسی شد.

فرماندار فیروزکوه گفت: شهرستان ما با داشتن ۲ هزار و ۲۴۸ کیلومتر مربع وسعت ظرفیت‌های زیادی دارد که با آمایش سرزمینی می‌توانیم ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

محمد حیدری‌منش روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری پنجمین نشست مجمع کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شهرهای استان تهران در فیروزکوه اظهار داشت: ظرفیت های دامپرری، کشاورزی، مراتع سرسبز، منابع خوب آبی ما را از سایر شهرستان‌ها متمایز می کند.

وی ادامه داد: برای تخصیص اعتبارات و برنامه‌ریزی در توسعه شهرستان‌ها باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار گیرد و صرفا جمعیت معیار مناسبی برای تخصیص اعتبارات نیست.

فرماندار فیروکوه گفت: فیروزکوه به علت قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و عبور بسیاری از رودخانه‌ها از روستاها و خطوط برقی که به عنوان کریدور از آن جا عبور می‌کند، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است و این در حوزه مدیریت شهری هم, مسایلی را در خصوص صدور مجوزهای ساخت و ساز همراه داشته است.

حیدری‌منش توضح داد: در جریان سفر ریاست جمهوری، آن موضوع در دستور کار قرار گرفت و عنوان شد که بستر رودخانه بسیار عریض تر در نظر گرفته شد  با توجه به اینکه اصلاح ضابطه ۷۸۲ مشکلاتی را در دو شهر فیروزکوه و ارجمند و روستاها ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: فیروزکوه به دلیل قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی سه استان مهم کشور در حوزه راه ها، مسایل مختلفی را دارد و  در دولت سیزدهم برای آنها اعتبار خوبی تخصیص داده شدو در این راستا، نگاه ما باید بلند مدت باشد.

فرماندار فیروکوه ادامه داد: ما با بافت فرسوده شهری روبرو هستیم و در نقطه‌ای که به لحاظ آمایش سرزمینی، یک نقطه مناسب برای اسکان جمعیت وجود دارد، در حالیکه بافت فرسوده مسایلی ایجاد کرده که در آن جا حاشیه‌نشینی شکل گیرد و رفع این مشکل نیازمند تسهیل دستور العمل ها و همراهی مجموعه های معماری و شهرسازی هستیم چرا که ضرورت‌های بهبود شهر‍نشینی از مطالبات مردمی است.

وی ادامه داد: مردم نباید به مدت طولانی در انتظار پاسخ کمیسیون های مربوط به شهرسازی بمانند. به امید خدا همه مردم شهر عزیز، شاهد تحولات گسترده‌ای در سطح شهرستان و استان تهران و کشور باشند.

فرماندارفیروزکوه گفت: رییس‌جمهور عزیزمان که الگویی برای اخلاص بود و این اخلاص شهید عزیز، ایشان را ماندگار بین مردم کرد و تاکید داشتند که کار را برای رضای خدا انجام دهید واین مهم در اذهان مردم ماندگار است و پاکدستی رییس جمهور عزیزمان و اطرافیان و بستگانش واقعا این فضا را برای همه ایجاد کرد که رییس‌جمهور ایران اسلامی بتواند آن قدر ساده، پاک دست باشد و برای همه مردم به عنوان رییس جمهور پاک دست، ماندگار شد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل