مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری تهران گفت: جهاد تبیین و امیدآفرینی راهبرد مهم روابط عمومیها در استان تهران باشد.
به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد صائبی در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه این هفته فیروزکوه ضمن تبریک به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه «روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد میگذرد» اظهار کرد: گستردگی دایره ارتباطات در جامعه امروزی، ناشی از رسانه و شبکههای مجازی است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری تهران با بیان اینکه موضوع رسانه منوط به عصر کنونی نیست، گفت: در عصر پیامبر(ص) نیز موضوع رسانه همواره مورد توجه افراد بوده، چنانکه در قرآن کریم و روایات مختلف نیز به رسانه، اشاره مستقیم شده است.
صائبی با اشاره به اینکه جاده رسانه یکطرفه نیست و اصل تعامل و ایجاد ارتباط دوسویه، باعث کارآمدی رسانه میشود، عنوان کرد: رسانه سنتی یک ارتباط دو سویه و متقابل است و اصولاً این دو سویه بودن نشانه این است که در عصر حاضر رسانه سنتی همچون دیدارهای چهره به چهره کاربردهای مهمی دارند و یکی از کارکردهای مهم این نوع رسانه را در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه مشاهده میکنیم، چرا که در این آئین، مردم حاضر میشوند و با یک ارتباط دو سویه مسائل و مشکلات را مطرح میکنند.
مشاور استاندار تهران، برنامهریزی و هدفگذاری در رسانهها را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر برنامهریزیها به درستی انجام نشود به پایگاهی برای دشمن تبدیل و بدبینی و انحراف در مخاطبان را ایجاد میکند.
وی تغییرات نادرست در سبک زندگی را از نتایج کارهای رسانهای خارج از اصول دینی اعلام کرد و گفت: باید تبیین شود که دشمن با ابزارهای مختلف تغییر در افکار، فرهنگ، رفتار و بیهویتسازی مخاطبان را دنبال میکند و برای ایجاد ناامیدی از ترفند های گوناگون بهره میگیرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری تهران از کارکردها و راهبردهای مهم رسانه را جهاد تبیین دانست و عنوان کرد: ضروری است مدیران روابط عمومی ۱۶ فرمانداری، ۴۴ شهرداری، بخشداری و دهیاریهای استان تهران با جهاد تبیین اقدامات و خدمترسانی مسؤولان را بازگو کنند و سبب امیدآفرینی در مردم شوند، چرا که نگاه امیدآفرین به آینده باعث پیشرفت کشور میشود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران ضمن تقدیر از نگاه فرهنگی و رسانهای مسؤولان فیروزکوه خاصه امام جمعه، فرماندار و شهردار محترم افزود: افتتاح «مهد آدینه» در مصلای نماز جمعه فیروزکوه کار زیبایی بود که نشان میدهد مسؤولان این شهرستان به موضوع تربیت اسلامی صحیح و سرمایه گذاری درست بر روی جوانان و نوجوانان اهمیت میدهند، چرا که راه اندازی این مهد جذابیت مراسمهای مذهبی را برای فرزندان دو چندان میکند.
انتهای پیام/