سید احمد رسولی‌نژاد:

حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری نباید شعاری باشد

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم گفت: حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری نباید شعاری باشد؛ اینکه دولت یا مجلس فقط اطلاعیه صادر کنند، یا بیانیه داده و بنری چاپ کنند مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه باید وارد میدان شد و عمل کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از تسنیم، سید احمد رسولی‌نژاد ، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم، با اشاره به راهکار مجلس یازدهم در تحقق شعار سال مطرح شده توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از موارد مهّمی که مجلس یازدهم به آن خواهد پرداخت موضوع جهش تولید است که ما در گام نخست باید موانع تولید را برطرف کنیم.

وی با اشاره به تشکیل ۱۴ کارگروه در این زمینه تصریح کرد: یک بحث به موضوع قوانین برمی‎گردد که آیا قوانین فعلی حمایت‌های کافی از تولیدکننده را دارد یا اینکه دارای خلأ قانونی هستیم که البته در برخی موارد هم می‌توان گفت قانون وجود دارد اما به دلیل بدسلیقگی درست اجرایی نشده‌اند.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم افزود: گاهی قوانین ما در تعارض با قانون اساسی است که نهادهای نظارتی مانند مجلس و دیوان عدالت اداری به خوبی نظارت نداشته‌اند، بنابراین بخشی از مشکلات موجود ناشی از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی دولتی است که سبب بلاتکلیفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‎‌شود.

رسولی‌نژاد در ادامه بیان کرد: برخلاف برخی کشورها که سالانه و یا حتی چندین سال متوالی قوانین به یک صورت اجرا می‌شود متأسفانه در ایران مدام در حال تغییر است و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان به وجود آورده که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

وی سپس ادامه داد: به طور حتم ما نیاز داریم در بدو ورود به مجلس یازدهم با تصویب طرح‌های ضربتی و یک فوریتی تأثیرگذار باشیم که در حال حاضر طرح‌ها در دست بررسی است و اقتصاددانان مشغول فعالیت هستند.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری نباید شعاری باشد، ایشان سال‌هاست که برای انتخاب شعار سال وقت می‌گذارند و با دقت بسیار نام هر سال را انتخاب می‌کنند، بنابراین اینکه دولت یا مجلس فقط اطلاعیه صادر کنند، یا بیانیه داده و بنری چاپ کنند مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه باید وارد میدان شد و عمل کرد.

رسولی‌نژاد در پایان اذعان داشت: باید بپذیریم اقدامات صورت گرفته توسط دولت و مجلس کافی نیست و عملاً در اجرا هیچ مشکلی از تولیدکنندگان و حتی در بخش صنعت نیز مشکلی را رفع نمی‌کند؛ در بحث کشاورزان ما در اصلاح شبکه توزیع مشکل داریم که تولید بسیار ارزان اما در بحث توزیع بسیار گران به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل