مقابله با ۷۱ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در فیروزکوه

در شهرستان فیروزکوه از۷۱ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان فیروزکوه، محمد حیدری منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه در جلسه ستاد ساماندهی ساخت‌وساز غیرمجاز تصریح کرد: امروز در جلسه ساماندهی ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرستان فیروزکوه پیرامون مباحث مربوط به ساخت‌وساز بحث و گفتگو صورت گرفت و با عنایت به تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و وزارت کشور صورت گرفت دستگاه‌های شهرستان مکلف شدند وضعیت ساخت‌وسازها را احصا کنند که در سامانه یکپارچه بتوان شرایط ساخت‌وساز‌ها را بررسی کنیم؛ این سامانه کمک زیادی در جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز و سودجویی در این حوزه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در شهرستان فیروزکوه همت و تلاش دستگاه‌های متولی ستاد ساماندهی ساخت‌وساز غیرمجاز، در رفع تصرف انفال و رفع تغییر کاربری اراضی است که با این رویکرد حدود ۷۱ مورد اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی توسط جهاد کشاورزی داشتیم و چهار حکم در یکماهه گذشته اجرا شد؛ در مجموعه اداره آب شهرستان ۴هزار و ۵۰۰ متر انفال آزادسازی شد و اینها گوشه‌ای از فعالیت مجموعه‌ها در این حوزه است.

حیدری‌منش گفت: همچنین مقرر گردید اداره برق شهرستان در محله‌هایی که خارج بافت روستا و شهر است اقدام به نصب تیر برق و تقویت‌کننده برق نداشته باشند و اگر افزایش بافتی وجود دارد با هماهنگی دستگاه‌های متولی باشد و بنیاد مسکن به دستگاه‌های خدمات‌رسان اعلام خواهد کرد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به واحدهای صنفی در نقاط حساس که شائبه ساخت‌وساز غیرمجاز وجود دارد، اظهار کرد: مقرر شد بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شود و اصناف متخلف از مسیر قانونی تعیین تکلیف شوند تا املاکی در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی در این حوزه، اشاره داشت: بنرهایی در ورودی روستاها نصب گردیده که هشدارهای لازم در خصوص خرید و فروش زمین و پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز دارد؛ با بازنگری انجام شده اگر در روستاهایی این بنرها و اطلاع‌رسانی انجام نشده، سریعاً نسبت به نصب بنرها اقدام شود.

 حیدری‌منش تاکید کرد: در شهرستان فیروزکوه نسبت به ساخت‌وساز هیچ فرد و هیچ جریانی تساهل و تسامح صورت نخواهد گرفت و هیچ‌تبعیضی وجود ندارد؛ هر فرد و جریانی بخواهد مسیر غیرقانونی را طی کند حتماً برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در اجرائیات مذکور جهاد کشاورزی، افراد مطرحی به چشم می‌آید که مطابق تأکیدات دولت مردمی با این افراد برخورد قانونی صورت گرفت.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل