فرماندار فیروزکوه:

پروژه جاده لزور به بندپی احیای مسیر تاریخی است

فرماندار فیروزکوه گفت: جاده لزور به بندپی بابل مسیری نیست که به تازگی احداث شود و مسیر چند صد ساله برای مراودات مردم فیروزکوه با مازندران است؛ این پیاده راه تاریخی است که صدها سال وجود داشت.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهدی یوسفی جمارانی، فرماندار فیروزکوه، با اشاره به این که طرح جاده لزور به بندپی در سال ۸۹ به تصویب هیات وزیران رسیده است، گفت: فرایند تصویب طرح در هیات وزیران وجود دارد که طرح ها در کمیسیون های تخصصی وارد می شود؛ از دستگاه های اجرائی مربوطه اعلام وصول می شود و نظر آنها به صورت مکتوب دریافت می شود و جلساتی برای جمع بندی برگزار می شود و در نهایت تبدیل به مصوباتی می شود که خروجی کمیسیون است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطر نشان کرد: این طرح چون مصوبه دولت است این پشتوانه کارشناسی را بهمراه خود دارد؛ بعد از تغییر دولت این طرح به دلیل حجم پروژه های نیمه تمام، متوقف شد؛ پروژه هایی با درصد بالایی از پیشرفت در اولویت قرار گرفت.

یوسفی جمارانی اذعان داشت: با انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم، نمایندگان شهرهای درگیر این پروژه پیگیر این مسئله بودند که حتی یکی از وعده های انتخاباتی دکتر رسولی نژاد در فرایند انتخابات بود؛ بعد از پیروزی در انتخابات قاعدتاً در جهت تحقق وعده های خود گام برداشتند.

وی در ادامه افزود: به همراه نماینده مردم فیروزکوه در مجلس با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور دیداری داشتیم که در این جلسه قول داده شد بازدید از پروژه و نهایی شدن مطالعات کارشناسی انجام شود؛ مدیران از پروژه بازدید کردند تا مطالعات لازم تکمیل شود و این پروژه در فرایند اجرا قرار گیرد.

فرماندار فیروزکوه با تاکید بر این که این پروژه احیای مسیر تاریخی است، اظهار کرد: هنوز اتفاقی رخ نداده است؛ توجه دوستداران محیط زیست قابل ستایش است و قرار نیست کاری کنیم که برخلاف مسائل زیست محیطی یا منابع ملی کشور باشد؛ باید توجه داشت این مسیری نیست که به تازگی احداث شود و مسیر چند صد ساله برای مراودات مردم فیروزکوه با مازندران است؛ این پیاده راه تاریخی است که صدها سال وجود داشت.

یوسفی جمارانی تاکید کرد: در صورتی که با شرایط و مطالعات نهایی منطبق بر قوانین و مقررات کشور باشد این اتفاق رخ می دهد، اگر در جایی تمایز وجود داشته باشد تصمیم دیگری اخذ خواهد شد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل