کاهش حریم مربوط به حریم کیفی محیط زیست است

فرماندار فیروزکوه گفت: با عنایت به ابلاغ بازنگری اول دستورالعمل حریم کیفی در روز چهارم تیرماه سال جاری توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ناحیه بندی استقرار حریم کیفی تغییر نموده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، محمد حیدری منش اظهار داشت: این بازنگری حریم کیفی مسیل‌ها که مورد اعتراض بخش زیادی از مردم شهرستان بود حذف گردیده است و از طرفی حریم کیفی محیط زیست برای منابع آب سطحی جاری در محدوده شهر و روستاها در ناحیه حمایتی و حفاظتی بعد از حریم رودخانه از ٨٠ متر به ٣٠ متر کاهش پیدا نموده است ولی حریم ناحیه پشتیبان همچنان در خارج یافت موجود است.

وی همچنین گفت: حریم رودخانه بر اساس ابلاغیه وزارت نیرو همان میزان قبلی است که با همکاری نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به دنبال بازنگری در آن هستیم.

فرماندار فیروزکوه ابراز داشت: اداره محیط زیست و دیگر نهادها نیز موظف هستند در پاسخ به استعلام‌ها این ابلاغیه را ملاک عمل قرار دهند ولیکن با ساخت و ساز غیر مجاز و تصرف غیر‌قانونی در بستر و حریم رودخانه توسط دستگاه‌های متولی برخورد خواهد شد و حتما باید ساخت و ساز‌ها با دریافت جواز ساخت و استعلام از دستگاه‌های ذیربط صورت پذیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا