رجب ترقی تشریح کرد؛

لزوم حفظ سلامت روانی و اجتماعی در دوران قرنطینه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا لازم است مردم به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن اهتمام وزرند و ممکن است مشکلاتی در زمینه سلامت روان برای افراد ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، دکتر مهدی رجب ترقی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه در خصوص کاهش کسالت دوران قرنطینه و اجرای طرح فاصله گذاری، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا لازم است مردم به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن اهتمام ورزند و ممکن است مشکلاتی در زمینه سلامت روان برای افراد ایجاد شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ سلامت روانی در دوران قرنطینه، اذعان داشت: برای کاهش کسالت ناشی از دوران قرنطینه و طرح فاصله گذاری اجتماعی افراد می توانند به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنند و خود اندیشی و تامل بر ارزش های مهم را در برنامه های روزانه خود قرار دهند.

رجب ترقی هم چنین با تاکید بر این که گفتگو برای بهسازی روانشناختی موثر است، خاطر نشان کرد: افراد با دوستان و خانواده خود در تماس باشند که این امر در کاهش استرس می تواند کمک کننده باشد؛ قطعاً جایگزین کردن پیام های تصویری بجای تماس های تلفنی و یا دیدار حضوری می تواند در فرد احساس مطلوبی را بوجود بیاورد.

وی در مواجه با فرزندان در این شرایط تصریح کرد: آموزش مهارت های حرکتی و بازی هایی برای کودکان، ضمن اینکه آنها را در این شرایط فعال نگه می دارد می تواند آموزش هایی برای مقابله با احساسات و هیجانات منفی را در پی داشته باشد؛ انجام بازی های مشترک در خانه باعث ایجاد پیوند عاطفی در بین والدین و فرزندان و سایر اعضای خانواده که در این بازی ها شرکت داشته باشند، می شود؛ قطعاً خواندن آهنگ، برای مقابله با استرس کودک باعث آرام شدن کودکان و یادگیری، یک روش مواجهه و مقابله شاد و مفرح با استرس در کودک است.

این مقام مسئول با اشاره به این که پیدا کردن راهکارهایی برای تعامل دوباره با اطرافیان در این شرایط، کمک خواهد کرد تا از مهارت حل مسئله و تفکر خلاق استفاده بیشتری شود، بیان کرد: توجه و یادآوری با کارها و روش هایی که قبلاً برای کاهش استرس استفاده می کردیم، مفید خواهد بود؛ هم چنین انجام تمرین های بدنی و کششی می تواند در افراد احساس مطلوبی را بوجود بیاورد.

رجب ترقی در توجه به سالمندان در این دوران تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش به افراد سالمند در خانواده جهت استفاده از اپلیکیشن ها می تواند برای این گروه جذاب بوده و در ضمن آموزش هایی برای سلامتی و بهداشت آنها بهمراه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا