آئین افتتاحیه پروژه گازرسانی به سه روستای شهرستان فیروزکوه

افتتاحیه پروژه گازرسانی به سه روستا ورسخواران، طهنه و دریابک شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، افتتاحیه پروژه گازرسانی به سه روستا ورسخواران، طهنه و دریابک، با حضور مدیر عامل شرکت گاز استان تهران، نماینده مردم شهرستان های فیروزکوه و دماوند، فرماندار فیروزکوه، فرمانده سپاه، امام جمعه، بخشدار ارجمند و دیگر مسئولین برگزار شد.

میزان مصرف گاز در استان تهران نسبت به سال گذشته ۳۰درصد افزایش یافت

سعید توکلی مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در این مراسم گفت: استقرار و اجرایی پروژه گازرسانی ساده و راحت نیست، برای اجرای چنین پروژه ای همه عوامل و مسئولین شهری و استانی باید کمک کنند، از زحمات افراد تاثیرگذار در اجرای این پروژه قدردانی می کنم.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اساسی که در اجرای این پروژه وجود داشت، تقاطع دو اجرای ساخت، یکی بحث سدِ نمرود و راه دسترسی آن و دیگری لوله گاز، در منطقه بود.

توکلی تصریح کرد: کشور ایران به عنوان دومین دارنده مخزن گازِ دنیا، بیشترین مقدارِ گاز را در خاورمیانه دارد اما بالغ بر ۸۰ درصد گاز ایران در جنوب کشور در منطقه ای به نام پارس جنوبی قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: کاری که می توان به منظور جبران زحمات دوستان بنده در چرخه تامین انرژی گاز این است که انرژی گاز را درست مصرف کنیم.

مدیرعامل شرکت گازرسانی استان تهران عنوان کرد: گاز خطرناک ترین صنعت، بعد از انرژی هسته ای، در دنیا محسوب می شود، پس در خرید و نصب بخاری ها دقت داشته باشید، زیرا متاسفانه بالغ بر ۸۷ درصد از مرگ و میرها، مرگ خاموش است که بر اثر گاز مونوکسید کربن است.

وی درباره میزان مصرف گاز در استان تهران گفت: تاکنون میزان مصرف گازِ استان تهران ۱۲۲ میلیون متر مکعب بوده است، که در مقایسه با سال گذشته سی درصد افزایش داشت، هشتاد درصد از گاز کشور مصرف خانگی می باشد، بالغ بر یک و خرده ای درصد صادرات می شود که صادرات بودجه بسیار خوبی برای کشور دارد، صادرات گاز جزوِ معدود صادراتی است که تحریم پذیر نیست.

توکلی افزود: استمرار سرما در طی چند روز اخیر در کشور باعث شد تا مجبور شویم صادرات به ترکیه و عراق را محدود کنیم.

پروژه های عمرانی در شهرستان فیروزکوه با سرعت و دقت بیشتری انجام شود

ابوالقاسم مهری فرماندار فیروزکوه گفت: ما باید برای حفظ انقلاب و کشورمان بیدارتر و مراقب باشیم، تفکر و تعقل اسلامی، انسانی و انقلابی خود را در جامعه حاکم کنیم و بتوانیم برای صیانت از این انقلاب در کنار مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) باشیم.

وی خاطر نشان کرد: پروژه های عمرانی در شهرستان فیروزکوه با سرعت و دقت بیشتری باید انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در سه روستا ورسخواران، طهنه و دریابک گفت: برای این سه روستا چند نکته در آستانه عملیاتی شدن است که سعی داریم این امور تا پایان سالِ کاری انجام شود که سالِ کاری معمولاً چهار ماهِ سال آینده می باشد که با توجه به شرایط کرونا این چهار ماه به شش ماه تمدید می شود.

فرماندار فیروزکوه گفت: امروز الحمدالله شاهد بهره برداری از پروژه گازرسانی در سه روستا ورسخواران، طهنه و دریابک از بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه بودیم.

وی تصریح کرد: این پروژه از پروژه هایی بود که دولت تلاش داشت هر چه سریعتر به نتیجه برسد، الحمدلله به همت مسئولان عزیز و مشارکت شوراها و دهیاران عزیز به نتیجه رسید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این پروژه با یک ایستگاه تقلیل فشار گاز ۱.۴ پوند و همچنین به میزان ۱۲ کیلومتر خط تغذیه و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و نهصد میلیون ریال به سرانجام رسید.

وی افزود: از آن جایی که دولت مصمم است در برنامه گازرسانی، تا پایان این دولت همه روستاها گازرسانی انجام شود، سه روستا در بخش ارجمند باقی مانده است که گاز رسانی نشده است، این روستاها روستای سلمان در دهستان دوبلوک و روستاهای کهریز و بهانک در دهستان قزقانچای در بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه هستند که امیدواریم تا سال آینده بتوانیم پروژه گازرسانی به این روستاها را به پایان برسانیم.

مهری اظهار داشت: حدود چهارده روستا در دهستان پشت کوه بخش مرکزی برای گازرسانی در دست اجرا می باشد؛ با اندک اقدامات باقی مانده میتوانیم این وعده را بدهیم که شاید تا پایان سال جاری گازرسانی به این تعداد روستا انجام شود.

فرماندار فیروزکوه خاطر نشان کرد: سه روستا کبوتردره، دمی آقا و محمودآباد در دهستان حبله رود آماده بهره برداری از پروژه گاز می باشد که تا دو ماه آینده آماده است، بخش اعظمی از پروژه به اتمام رسیده است؛ امیدواریم پروژه گازرسانی تا پایان سال در این سه روستا در کنار آن چهارده روستا به بهره برداری برسد.

۲۴ روستا در فیروزکوه فاقد گاز است/ از اتلاف وقت و کاغذ بازی خسته شدیم

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مراسم افتتاح طرح گازرسانی به روستاهای ورسخواران و طهنه و دریابک اظهار داشت: در بهار ۸۷ طی توافقی که با مدیر عامل شرکت گاز کل کشور داشتیم مقرر شد که طی چهار سال، کل روستاهای شهرستان دماوند و فیروزکوه از نعمت گاز بهره مند شوند اما متاسفانه این کار با تاخیر انجام شد.

وی در ادامه گفت: قریب به ۴۰ روستا در دو شهرستان فاقد گاز می باشند که ۲۴ روستا در فیروزکوه و ۱۶ روستا در دماوند می باشد.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه افزود: من به هیچ وجه از عملکرد وزیر راه و شهرسازی راضی نیستم به ویژه از عملکرد آقای نوروزی مدیرکل راهداری استان تهران که کار ها را در استان قفل کرده است و عمده روستاهای ما که معطل گاز رسانی هستند معطل این آقا می باشند.

سید احمد رسولی نژاد بیان داشت: اگر در جلسه پنج شنبه آینده به نتیجه نرسیم این وزیر راه و شهرسازی باید عزل شود، در غیر اینصورت با خود وزیر در مجلس برخورد می‌کنم.

وی عنوان کرد: ما تعارفی با کسی نداریم چگونه است که جای آقایان گرم و نرم است اما مردم باید در سرما بلرزند!، ما در شهرستان فیروزکوه چند روز گذشته دمای منفی ۱۸ درجه را تجربه کردیم و بنده در فیروزکوه شاهد دمای منفی ۳۸ درجه بودم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه تصریح کرد: ما از این اتلاف وقت و از این کاغذ بازی ها خسته شدیم؛ چگونه است که راه آهن فیروزکوه زیر نظر استان مازندران است و رئیس راه‌آهن قول می دهد اما معاونش پاسخ نامه ها را میدهد و با این سیاست انقباضی که وزارت نفت دارد معلوم نیست باقی روستاهای ما گازرسانی شود یا خیر!.

سید احمد رسولی نژاد عنوان کرد: طی ده روز آینده کارِ گازرسانی باید تمام شود وگرنه وزیر راه و شهرسازی در مجلس استیضاح می‌شود.

وی افزود: من به بهانه کرونا در خانه ننشستم و رسماً کار خود را قبل از ورود به مجلس آغاز کردم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه بیان کرد: ما باید در چهار سال نفس‌گیر آینده تلاش و به مردم خدمت کنیم، همانند اول انقلاب که رقابت سر خدمت به مردم و جهاد و شهادت بود؛ درب دفاتر را به روی مردم باز کنید و جواب سر بالا ندهید و به گفته مقام معظم رهبری جواب منفی را با گشاده رویی داده و برای مردم علتش را توضیح دهید.

سید احمد رسولی نژاد تصریح کرد: شبی من خواب سردار‌ دلها سردار سلیمانی را دیدم که به من گفت شما نمایندگان مجلس ماموریتی دارید و این ماموریت ما چیزی جز خدمت به مردم نیست.

وی عنوان داشت: سردار سلیمانی به خاطر عملشان سردار دلها شدند نه به خاطر قولها، به همین دلیل از هر جناحی و قشری در تشییع پیکر این بزرگوار شرکت کردند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه گفت: ما بعد از مرگ هیچ چیزی با خود به قیامت نمی بریم و هرچه مال و بیشتر باشد پاسخگوی در روز قیامت سخت تر است؛ وظیفه ما مسئولین این است که برای مردم رفاه بیاوریم و خود با حداقل ها زندگی کنیم.

سید احمد رسولی نژاد افزود: وزارت راه و شهرسازی کل اعتباری که برای دو شهرستان دماوند و فیروزکوه دادند برای ۱۰ کیلومتر راه بود در حالی که ما هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی داریم.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر اظهار داشت: کل شوراهای دو شهرستان باید به مردم خدمت و پیگیری کنند و اگر کسی نمی تواند و وقت ندارد خواهشمندیم کاندیدا نشود، شوراها باید پیگیر و مطالبه گر باشند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه گفت: ما باید مراقب باشیم تا انسان های سالم و پاک دست بر سر کار بیایند، رقابتی که در شورای شهر وجود دارد در مجلس شورای اسلامی نیست، چرا که در شورای شهر پول بیشتر است.

وی در پایان بیان داشت: شخصی تمامی زمین‌های کشاورزی اطراف شهر را خرید و بعد از انتصاب به شورا همه آنها را وارد بافت شهری کرد و با قیمت گزافی فروخت و سود کرد، ما نمی‌توانیم انسان های آلوده را تحمل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا