آئین تحلیف منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر فیروزکوه و ارجمند

مراسم تحلیف منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر فیروزکوه و ارجمند با حضور فرماندار، معاونین فرماندار و اعضاء شورای اسلامی دوره ششم در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مراسم تحلیف منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر فیروزکوه و ارجمند با حضور فرماندار، معاونین فرماندار و اعضاء شورای اسلامی دوره ششم در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

قابل ذکر است که در این مراسم از زحمات اعضای دوره پنجم شورای شهر فیروزکوه و ارجمند تجلیل شد.

مطالبه گری از ادارات و نهادها باید در دستور کار شوراها باشد

در این مراسم ابوالقاسم مهری، فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: تشکل ها هر یک برای حرکت به سمت جلو وظایفی برعهده دارند؛ پارلمان های شهری نیز این وظایف را خواهند داشت؛ با تصمیم عقلایی باید مسائل و مشکلات برطرف شود هر چند از بعد انتخابات تاکنون فرصتی برای برنامه ریزی و مطالعات داشتید.

وی با تاکید بر این که ترکیب شورا بومی است، اذعان داشت: ترکیب شوراهای شهر دیگر بصورت بومی نیست؛ ترکیب شورای ما در مسیر درستی است ولی این مهم این مهم است چه کسانی در مسیر قانون حرکت می کنند.

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: باید دو شهر ارجمند و فیروزکوه را چابک پیش برد؛ باید برنامه ریزی را به میدان آورد و خرد جمعی دشواری ها را آسان خواهد کرد؛ همانطور که امروز و در شرایط کنونی اداره کشور سخت است، اداره شهرها نیز سخت است؛ باید منابع و مصارف به درستی مدیریت شود.

مهری خاطرنشان کرد: اولویت اول پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری است؛ باید برای اداره تجهیزات شهرداری ها برنامه ریزی منظمی داشت؛ ثبات در مدیریت شهر اهمیت ویژه ای دارد، باید در این زمینه سرمایه گذاری خوبی شود؛ باید از ظرفیت نماینده شهرستان در راستای تکمیل تجهیزات بهره برد.

وی اشاره داشت: در شهری که شورا و شهردار آن متخلف می شود، شورای شهر برای شهر آسیب و بلا است؛ سیاست گذاری در شهر باید به درستی انجام شود؛ سیاست ها در قانون مشخص و دامنه کار برای شورا باز است.

فرماندار فیروزکوه بر لزوم مطالبه گری تاکید و اشاره داشت: مطالبه گری از ادارات و نهادها باید در دستور کار شوراها باشد؛ این انتظار فرمانداری از شوراها است.

مهری با اشاره به وضعیت کرونا در شهرستان اذعان داشت: بنا داریم ظرفیت های تشکیلات درمانی تامین اجتماعی، هلال احمر، بهداشت و درمان را در کنار هم قرار دهیم تا بسیج امکانات درمانی برای درمان مبتلایان فراهم کنیم؛ از ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی برای کنترل ورود و خروج مسافران استفاده می کنیم؛ انتقال ویروس به اشکال مختلف تهدیدی برای جامعه است.

وی با اشاره به استفاده از نظر کارشناسان ونخبگان شهرستان تاکید کرد: تلاش شود در باتلاق مطالعه گرفتار نشویم و طرح ها و برنامه ها را وارد فاز اجرایی کنیم؛ اگر منابع محدود است تلاش شود فاز به فاز طرح ها را اجرایی کنیم؛ ترکیب شورای ششم عقلایی، فنی و کارشناسی است، تلاش کنیم شهر پویا و شاداب با مدیریت اسلامی، کاربردی را رقم بزنیم؛ نقاط ضعف را برطرف و قوت ها تقویت نماییم.

در پایان مراسم محمد رضا شهرآشوب به عنوان رئیس شورای و عباس شجاع به عنوان نائب رئیس و آرمان نام آور به عنوان منشی شورای اسلامی دوره ششم شهر فیروزکوه و همچنین عبدالله شجاع به عنوان سرپرست شهرداری، حسین خلیل ارجمندی رئیس شورا و نعمت خلیل ارجمندی نائب رئیس شورای شهر ارجمند انتخاب و معرفی شدند.

گفتنی است آقایان نیما سراج و محمد اسفندیار به عنوان نمایندگان شورای شهر در شورای شهرستان معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا