مدیر امور عشایر استان تهران خبر داد:

آغاز کوچ ۱۸۰۰ خانوار عشایر به مناطق ییلاقی استان تهران

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: عشایر استان تهران هم اکنون در مسیرهای میانبند مستقر هستند و از اواخر خرداد ماه در مناطق ییلاقی استان در شهرستان‌ های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات مستقر می‌ شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از مهر، هاتف ممیزی مدیر امور عشایر استان تهران از آغاز کوچ ۱۸۰۰ خانوار عشایر استان تهران از قشلاق به مناطق ییلاقی استان خبر داد و گفت: کوچ بهاره عشایر استان تهران امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی آغاز شده است.

مدیر امور عشایر استان تهران در ادامه افزود: عشایر استان تهران هم اکنون در مسیرهای میانبند (بین مناطق ییلاق و قشلاق) مستقر هستند و از اواخر خرداد ماه در مناطق ییلاقی استان اعم از شهرستان‌ های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات مستقر می‌ شوند.

وی هم چنین خاطر نشان کرد: تأمین امنیت در مسیر کوچ، تسهیل و هماهنگی لازم برای تردد عشایر و دام از معابر و جاده‌ های برون شهری، ارائه خدمات بهداشتی به عشایر، واکسیناسیون و سایر خدمات دامپزشکی، آبرسانی، مرمت و باز گشایی مسیر های عشایری از خدمات مهم دستگاه‌ های مربوطه به عشایر است.

هاتف ممیزی در پایان تاکید کرد: توزیع سیلندر گاز، استفاده از انرژی ‌های سازگار با محیط زیست و هم چنین سامانه‌ های مختلفی از جمله فانوس، حمام خورشیدی و روشنایی معابر در استقرارگاه های عشایری در نظر گرفته شده و مسیر های کوچ عشایر نیز مرمت و بازگشایی می ‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا