فرماندار فیروزکوه:

آمادگی مدیریت بحران فصل سرما در شهرستان وجود دارد

فرماندار فیروزکوه گفت: آمادگی كامل برای مدیریت بحران به ویژه در فصل سرد سال در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهدی یوسفی جمارانی به همراه معاون عمرانی فرماندار، بخشدار مرکزی و رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای فیروزکوه از مراحل اجرای پروژه انبار ذخیره سازی شن و نمک برای انجام عملیات زمستانه راهداری برای فصل سرما در منطقه گدوک بازدید کردند.

فرماندار فیروزکوه در حاشیه این بازدید گفت: بحران و حادثه، زمان و مکان مشخص ندارد و به همین منظور آمادگی لازم برای مدیریت بحران و رویارویی و مقابله با حوادث طبیعی احتمالی در شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، آمادگی هرچه بیشتر دستگاه های خدمت رسان و راهداری برای ارایه خدمت در فصل سرما و افزایش مشارکت هرچه بیشتر دستگاه ها در مقابله با بحران در دستور کار مدیریت بحران قرار دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه انبار نمک در منطقه گدوک انتظار می رود تا آغاز فصل زمستان بتوان از این انبار در جهت خدمات رسانی در زمان کولاک و برف بهره برداری کرد.

جمارانی همچنین با بیان اینکه استفاده از نمک در زمستان بدلیل آسیب به آسفالت و جاده ها باید به حداقل برسد، گفت: به ‌منظور استفاده کمتر از نمک و افزایش طول عمر آسفالت راه ها، لازم است رانندگان از لاستیک‌های ضد یخ و زنجیرچرخ استفاده کنند.

وی افزود: در همین راستا بر اساس گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سال گذشته برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف نمک و کاهش آسیب به آسفالت مسیرها و با درنظر گرفتن شرایط آب و هوایی، حتی الامکان در مسیر های خطرناک و گردنه‌های نمک‌پاشی شد و در مابقی محورها فقط برف‌روبی صورت می گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا