معاون میراث فرهنگی استان تهران عنوان کرد:

اجرای طرح شناسایی محوطه باستانی فیروزکوه برای کشف آثار

معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: طرح بررسی و شناسایی محوطه باستانی فیروزکوه برای رسیدگی و کشف آثار اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی ادیب زاده، معاون میراث فرهنگی ، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، گفت: طرح بررسی و شناسایی محوطه باستانی فیروزکوه برای رسیدگی و کشف آثار اجرا می‌شود.

معاون میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه اجرای این طرح پژوهشی توسط کارشناسان باستان شناسی این اداره کل انجام می شود، خاطر نشان کرد: در این پروژه، بازنگری بررسی های پیشین صورت گرفته و همچنین مستندگاری محوطه های باستانی نو یافته توسط کارشناسان محقق می شود.

ادیب زاده در ادامه اذعان داشت: اجرای این طرح پژوهشی در راستای تکمیل نقشه باستان شناسی تهران است که در آینده نزدیک به عنوان یک منبع ارزشمند در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

معاون میراث فرهنگی استان تهران عنوان کرد: مطالعات مذکور با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی انجام می شود و اجرای آن به شناخت هرچه بهتر ما از توالی ادوار تاریخی و پیش از تاریخ شهرستان فیروزکوه کمک می کند.

به گفته ادیب زاده این طرح پژوهشی با اعتبار اولیه ۴۵ میلیون تومان انجام می‌شود.

براین اساس ۷۱ بنا و محوطه تاریخی ثبت ملی در شهرستان فیروزکوه وجود دارد که کاوش و مرمت این آثار تاریخی می تواند برای ورود گردشگران تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا