اجرای طرح مرکز پژوهش های نوین مالی در شهرستان فیروزکوه/ تحصیل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه

مدیر امور آموزشی_پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: طرح “مرکز پژوهش های نوینِ مالی” با هماهنگی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و یک الی دو نفر از سرمایه گذاران بخش حقوقی می باشد که در راستای تولید ارز دیجیتال فعالیت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حسین نیک پناه، مدیر امور آموزشی_پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فیروزکوه تحصیل می کنند که از این تعداد حدود ۷۵۰ دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری و سایر دانشجویان در مقطع کارشناسی هستند.

وی درخصوص شیوه برگزاری کلاس ها اظهار داشت: به دلیل وجود کرونا ویروس کلاس های درسی و حتی دفاع رساله و پایان نامه ها نیز به صورت مجازی برگزار می شوند، برای حضور دانشجویان در دانشگاه به جز انجام کارهای اداری خاص، الزامی وجود ندارد.

نیک پناه خاطر نشان کرد: بر اساس آمار موجود، تقریباً تا هفته گذشته ۹۰ درصد کلاس ها در فضای مجازی برگزار شد و فقط بعضی از کلاس ها به دلایل مختلفی مانند عدم حضور استاد برگزار نشد.

مدیر امور آموزشی_پژوهشی دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه درباره جذب دانشجو گفت: درخصوص جذب دانشجو در مقطع کارشناسی عمدتاً پذیرش ما از دانشجویان بومی شهرستان است، با توجه به تعداد کم دانش آموزان در شهرستان ورودی به دانشگاه نیز کم می باشد، رشته های عمده دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه مهندسی کامپیوتر، برق، معماری و حسابداری است.

وی تصریح کرد: در مقطع ارشد و تحصیلات تکمیلی که از طریق کنکور سراسری برای همه دانشجویان استان تهران و استان های همجوار برگزار می شود رشته هایی که در دانشگاه آزاد فیروزکوه را داریم اطلاع رسانی می کنیم، در دانشگاه آزاد فیروزکوه ۱۴ رشته دکتری و حدود ۴۳ رشته ارشد داریم.

نیک پناه با اشاره به طرح های اجرایی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه اظهار داشت: طرح های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بررسی های انجام شده دانشگاه آزاد شهرستان وارد این طرح ها نشد.

مدیر امور آموزشی_پژوهشی دانشگاه آزاد فیروزکوه در ادامه افزود: یک طرح مهمی که در حال حاضر پیگیر آن هستیم طرح “مرکز پژوهش های نوینِ مالی” با هماهنگی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و یک الی دو نفر از سرمایه گذاران بخش حقوقی می باشد که در راستای تولید ارز دیجیتال فعالیت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه های مورد نیاز این طرح دستگاه هایی به نام ماینر هستند که برق زیادی هم مصرف می کنند و در حال دریافت مجوز از وزارت نیرو هستیم.

نیک پناه خاطر نشان کرد: همچنین به منظور اجرای این طرح، سایت در منطقه شهرک کوهسار فیروزکوه را در اختیار گذاشتیم اما ملزوماتی نیاز است که در حال رایزنی با سرمایه گذار هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا