نایب رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه:

اجرای طرح های عمرانی در اولویت قرار دارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه گفت: اجرای عملیات عمرانی با کیفیت بالا با هدف جلوگیری از هدر رفت هزینه ها در اولویت و در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، آرمان نام آور روز سه شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر فیروز کوه، اظهار داشت: شورا و شهرداری به دنبال رضایت حداکثری شهروندان است در ابتدای فعالیت شورای ششم وعده داده بودیم که فیروزکوه تبدیل به یک شهر کارگاهی شود و در حال حاضر در تمام مناطق پروژه ای با توجه به محدودیت بودجه ها دیده شده است .

وی افزود: در کمیسیون ماده ۱۰۰ در جلسات مکرر با انبوه سازان شهر، پیگیر بودیم تا ساخت و سازها مجاز و قوانین و اصول شهرسازی در آن رعایت و رضایت عموم شهروندان در کمیسیون ماده ۱۰۰ دیده شود و همچنین جلوگیری از قطع درختان سطح شهر در کمیسیون قطع اشجار با جدیت دنبال شده است.

اصلاح طرح جامع و طرح تفصیلی شهر فیروزکوه در دستور کار است

نماینده شورای اسلامی شهرستان فیروز کوه در شورای استان تهران در این نشست اظهار داشت: یکی از خواسته های مردم اصلاح طرح تفصیلی است، طرح جامع سال ۸۶ مصوب شد و اشکالاتی داشت که طرح تفصیلی فعلی نیز بر اساس آن تصویب شد و نیازمند اصلاح است.

نیما سراج گفت: در دوره ششم شورای اسلامی، اصلاح طرح جامع و طرح تفصیلی در دستور کار است،  افزایش بافت ها یکی دیگر از مواردی است که پیگیرآن  هستیم و اصلاحات توسط واحد شهرسازی شهرداری تهیه و اسناد آن در قالب ۱۰۸ مورد به مشاور ابلاغ شد که هم اکنون طرح جامع در حال اصلاح هست و پس از آن نیز طرح تفصیلی اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت آسفالت نامناسب شهر، اظهار داشت: حفاری های متعدد به ویژه در محور ۴۵ متری و سطح شهر وضعیت نامناسبی در آسفاالت ایجاد کرده است و تسریع بخشی در لکه گیری و ساماندهی وضعیت آسفالت شهر ضرورت دارد.

 نماینده شورای اسلامی شهرستان در شورای استان تهران ضمن تشکر از پیگیری های سید مهدی رسولی نژاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بابت تخصیص اعتبارات استانی به شهرداری توضیح داد: نزدیک به ۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبار استانی برای اجرای پروژه های عمرانی دریافت شد و با این اعتبار مطالبه مردم به خصوص در دشت ناصر پیگیری و خیابان های اصلی نیز  آسفالت شده  است.

نائب رئیس شورای اسلامی استان تهران با اشاره به مطالبات شهروندان، اظهار داشت: شهربازی فیروزکوه یکی از مطالبات شهروندان است  که به دلیل استاندارد نبودن در دوره چهارم شورا فعالیت آن متوقف شده و با رفع مشکلات حقوقی در دوره کنونی با توجه به شرایط موجود فعالیت آن به صرفه نیست و باید شهربازی روباز به سرپوشیده تغییر کند، فراخوان سرمایه گذار برای اصلاح وضع موجود و سرمایه گذاری در این طرح انجام شده تا با مشارکت سرمایه گذاران این شهربازی فعال شود.

سراج گفت: در طراحی مجتمع گردشگری خلیج فارس، احداث پارک بانوان و بسیاری از مطالبات شهروندان در این مجموعه دیده شده و با جذب اعتبار لازم  عملیات اجرایی فاز یک این پارک اجرایی خواهد شد.

پیش بینی برنامه های فرهنگی شهرداری  در بودجه ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای اسلامی شهر فیروزکوه گفت: بودجه فرهنگی در  بودجه سالجاری شهرداری  دیده شده است و بخشی از این برنامه ها با حضور و هماهنگی نهادهای فرهنگی و مذهبی شهرستان همچون ستاد نماز جمعه، ناحیه مقاومت بسیج، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ادارات مرتبط انجام شده است.

محمد اسفندیار افزود: شهرداری و شورای شهر در برخی از برنامه ها به عنوان همکار و با در اختیار قراردادن هزینه بخشی از برنامه مدنظر شهرستان، امور فرهنگی شهر را پیش برده که همکاری در برگزاری راهیان نور، مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره)،  فرمانداری و شهرداری در سه شب از جمله برنامه هایی است که اجرایی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای اسلامی شهر فیروزکوه افزود: اجرای برنامه همشهری با همکاری و تعامل هنرمندان فیروزکوه در حوزه فرهنگی و اجتماعی و با هدف نشاط شهروندی در ۶ ماه دوم سال پیش بینی شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر فیروزکوه تأکید کرد: با استفاده از مشاوران حقوقی مجرب، رفع مشکلات و پرونده های حقوقی در جریان قرار گرفت و در بسیاری از پرونده ها آرا صادر شدتا مطالبات شهرداری با همکاری مشاوران حقوقی دریافت شود.

اسفندیار ادامه داد: در حوزه های اجتماعی، مشاوران اجتماعی به مجموعه اضافه می شود تا آسیب ها و مشکلات اجتماعی محلات شناسایی و ضمن ارائه راهکارها، مشکلات مرتفع شود.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا