امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

احساس نکنیم که محرم امسال تکلیف از روی دوش مان برداشته شد

امام جمعه شهرستان فیروزکوه، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام در پیامی فرارسیدن ماه عزای حسینی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام در پیامی فرارسیدن ماه عزای حسینی را تسلیت گفت.

در پیام حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. حضرت امام خمینی (ره)

فرارسیدن ماه محرم، ماه حزن و اندوه و ماه ماتم و عزای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت را خدمت همه شهروندان و عزاداران حسینی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

«اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه»

امام حسین (ع) از ازل چراغ هدایتی است که مسیر هدایت به صراط مستقیم را روشن کردند و بر اساس این حدیث هر کس صراط مستقیم را بافت، مدیون امام حسین (ع) و وجه مصباح هدایتی حضرت است.

ایام محرم مقطع تجلی نور امام حسین (ع) است که شدت این تجلی را در ماجرای اربعین مشاهده می کنیم. خداوند شدت اثرگذاری نور امام حسین (ع) در قلوب مردم را تا قدری افزایش می دهد که آن فرد مشرک و کافر را جذب و به کاروان کربلا ملحق می کند. اصحاب در کشتی نجات حسین (ع) به عالی ترین درجات می رسند.

امام صادق (ع) می فرماید: هر کسی در ایام عزای جد ما، حسین (ع)، بر سر در خانه ی خود پرچم مشکی نصب نماید مادرم حضرت زهرا (س) هر روز او و اهل خانه را دعا می کنند.

عزاداری و گریه برای سید و سالار شهیدان بسیار گران بهاست و لازم، اما در طول تاریخ تشیع همواره دشمنان این مکتب سعی کرده اند با ترفندها و روش های مختلف در این عزاداریها و روضه خوانیها انحرافاتی بوجود آوردند تا شیعیان و عزاداران را از هدف اصلی دور کنند لذا باید هوشیار باشیم. خصوصاً آنهائیکه صاحب هیئت و صاحب روضه هستند، بویژه مداحان عزیز و سخنرانان جلسه عزا باید این مطالب را دقت کنند و مردم را آگاه سازند.

احساس نکنیم که این محرم تکلیف از روی دوش مان برداشته شد. آن نعمتی که خداوند در روز قیامت حتماً از ما سئوال می کند نعمت ولایت است. خدام امام حسین (ع) با شور و شعور و معرفتی که دارند هرگز از پای نمی نشینند و شکر این نعمت عظیم را با عمل به دستورات ولی امر مسلمین و سخنان معصومین (ع) به بهترین وجه ممکن پاس می دارند.

شاید امسال خدا می خواهد با این اوضاع کرونایی عزاداران امام حسین (ع) را امتحان کند که آیا در شرایط سخت هم پای کار هستند یا خیر؟ البته منظور ما این نیست که همان مجالس عادی خودمان را بدون ملاحظات بهداشتی برگزار کنیم که خدای نکرده موجب شیوع ویروس منحوس کرونا بشود، ولی می توان با طرح ها و ابتکارات و برنامه های جدید و مناسب و با رعایت همه پروتوکل های بهداشتی که از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده، مراسم عزاداری را با بهترین شکل و باشکوه تر از قبل برگزار کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت مجدد به عزاداران و شوگواران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از همه دست اندرکاران و شخصیت های مذهبی و مومنین و هیئت های مذهبی تقاضا دارم مراسم عزاداری سید و سرور شهیدان را بصورت گسترده و فراگیر حتی هر خانه یک هیئت و با نصب پرچم های مشکی، بنرها و پارچه نویسی برنامه های عزاداری امسال را با نمود و ظهور بیشتری برگزار نمائید.

اجرکم عندالله و من الله التوفیق

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا