ادامه برداشت گندم در شهرستان فیروزکوه تا اواخر مرداد ماه/پیش بینی برداشت ۲۲۰۰ تن گندم از مزارع فیروزکوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: خوشبختانه با وجود بارش کم و کاهش سطح زیر کشت گندم در شهرستان، عملکرد نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است؛ پیش بینی می‌شود حدود ۲۲۰۰ تن گندم از مزارع این شهرستان جمع آوری شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، رضا فرازی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: برداشت مهم ترین غله دنیا تا اواخر مرداد در شهرستان فیروزکوه ادامه دارد و و پیش بینی می‌شود حدود ۲۲۰۰ تن گندم از مزارع این شهرستان جمع آوری شود.

رضا فرازی افزود: تامین بذر‌های اصلاح شده، استفاده مناسب از کود و سموم، مبارزه به موقع با بیماری‌ها و آفات و استفاده از روش‌های نوین آبیاری، از شاخص‌های مهمی هستند که باعث افزایش میزان برداشت گندم می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود بارش کم و کاهش سطح زیر کشت گندم در شهرستان، عملکرد نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه اظهار داشت: قیمت خرید گندم در سال جاری توسط شورای قیمت گذاری مبلغ ۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم محصول تعیین شده است و عملیات خرید به صورت متمرکز در مرکز شهرستان در حال انجام است.

ابوالفضل جعفری رئیس اداره تعاون روستایی فیروزکوه در خصوص خرید گندم از کشاورزان گفت: کشاورزانی که خرده مالک هستند و امکان حمل محصول خود به کارخانه‌های آرد اطراف شهرستان را ندارند گندم‌های خود را با قیمت تضمینی اعلام شده به ما تحویل میدهند و ما آن‌ها را به کارخانه‌های معرفی شده انتقال می‌دهیم.

پازوکی کارشناس کشاورزی گفت: ارقام گاسکوژن و سایمون مهم ترین ارقام کشت شده در این شهرستان هستند، چون مقاومت بالا نسبت به سرما، آفت و باد‌های منطقه گدوک دارند و از عملکرد بالای ۵ تن برخوردارند.

وی افزود: این ارقام به خاطر بالا بودن میزان گلوتن یا پروتئین، به عنوان گندم پایه برای تهیه آرد سایر مناطق کشور در کارخانه‌های اطراف شهرستان فیروزکوه استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا