سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه عنوان کرد:

ارتقاء سطح سلامت جامعه با اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه گفت: در اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» هر خانواده حداقل یک سفیر سلامت خواهد داشت که این فرد رابط خانه بهداشت و خانواده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، دکتر مهدی رجب ترقی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه در خصوص طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» گفت: در اجرای این طرح سطح اول تماس بهداشت با جامعه به خانواده منتقل می شود و هر خانواده حداقل یک سفیر سلامت خواهد داشت که این فرد رابط خانه بهداشت و خانواده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه در ادامه افزود: در اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» یک شبکه گسترده با حداقل ۲۰ میلیون عضو طرح را در کشور تشکیل می دهند که در شرایط عادی یا همه گیری بیماری ها یا بحران هایی نظیر کرونا، می توانند به عنوان یک شبکه آموزش دیده در سطح کشور ایفای نقش کنند.

رجب ترقی هم چنین در خصوص سفیر سلامت خانواده خاطر نشان کرد: از درون هر خانواده یک نفر که دارای هوش و نفوذ بر اعضای خانواده است، بالای ۱۸ سال سن داشته باشد، متاهل باشد و ترجیحاً خانم باشد، هم چنین حداقل ۸ کلاس سواد داشته باشد به عنوان سفیر سلامت انتخاب می شود.

وی با اشاره به این که سفیر سلامت آموزش های لازم در ارتباط با سلامت خود و خانواده اش را خواهد دید، اذعان داشت: این آموزش ها در سه حیطه ارتقای سلامت و پیشگیری، درمان های اولیه و توانبخشی ارائه می شود؛ با این اقدام هم شخص مسائل بهداشت و سلامت را رعایت می کند و هم خانواده او تحت مراقبت خواهند بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه با تاکید بر این که سفیر سلامت می تواند به عنوان رابط سلامت با سیستم بهداشتی همکاری نماید، تصریح کرد: در صورت تمایل، شخص علاوه بر این که سفیر سلامت خانواده خود است می تواند ۴۰ خانواده دیگر در محله خود و ۲۰-۱۵ سفیر سلامت را تحت پوشش داشته باشد.

رجب ترقی بیان داشت: مهارت سفیر سلامت در خانواده افزایش می یابد تا اگر در خانواده بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون وجود داشت، از آنها مراقبت های لازم را داشته باشد.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای سلامت جامعه دانست و عنوان کرد: از طریق اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» علاوه بر ارتقای سلامت جامعه، در هزینه های مراقبت های سطوح پایه و تخصصی و همچنین پذیرش برنامه ریزی شده و بدون برنامه بیماران و پذیرش های سرپایی صرفه جویی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا