ازسرگیری فعالیت باشگاه های ورزشی منوط به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت چند رشته ورزشی انفرادی همچون دوومیدانی، کوهنوردی، شطرنج، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی و … را بلامانع دانسته ولیکن دستورالعملی از اداره کل استان تهران به ما ابلاغ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، ابوالفضل علیپور، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه در خصوص از سرگیری فعالیت باشگاه ها و رشته های ورزشی گفت: تاکنون به صورت کتبی در این خصوص دستورالعملی اعلام نشده که شهرستان فیروزکوه جزو منطقه قرمز یا سفید است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه در ادامه افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت چند رشته ورزشی انفرادی همچون دوومیدانی، کوهنوردی، شطرنج، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی و … را بلامانع دانسته ولیکن دستورالعملی از اداره کل استان تهران به ما ابلاغ نشده است.

وی همچنین تاکید کرد: کماکان زمان از سرگیری فعالیت در باشگاه ‌های بدنسازی و رشته ‌های ورزشی دارای درگیری مانند کشتی، کاراته، تکواندو و امثالهم مشخص نشده است؛ علت عدم از سرگیری فعالیت در این موارد بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ احتمال دارد ممنوعیت فعالیت تعدادی از رشته ها بعد از تعطیلات عید فطر برداشته شود.

علیپور با تاکید بر این که باشگاه های ورزشی همچنان تعطیل هستند، خاطر نشان کرد: زمین های ورزشی که تحت نظارت اداره تربیت بدنی نباشد به عبارت دیگر زمین های ورزشی سازمان یافته نیست و از نظارت اداره تربیت بدنی خارج است؛ اداره تربیت بدنی مجاز است بر فعالیت اماکن ورزشی که مجوز دارند نظارت نماید؛ زمین های ورزشی آزاد و غیرسازمان یافته که افرادی در آن مشغول فعالیت ورزشی می شوند توسط نهادهایی همچون نیروی انتظامی قابل پیگیری است تا از تجمع مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

وی با اشاره به نظارت اداره تربیت بدنی بر فعالیت باشگاه های ورزشی اذعان داشت: در مدتی که ممنوعیت فعالیت باشگاه های ورزشی اجرایی شد، در شهرستان فیروزکوه یکی دو مورد تخلف به جهت باز بودن باشگاه برای نظافت صورت گرفت که با تذکر مشکل برطرف شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا