امام جمعه فیروزکوه:

از جمله مطالبات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مشارکت دادن جوانان در مجامع دینی و انقلابی است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: نماز جمعه باید مرکزی باشد که همه مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد را در امور جاری کشور مشارکت دهند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین امیری ارجمند امام جمعه فیروزکوه به مناسبت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه اظهار داشت: اهمیت و جایگاه نماز جمعه یکی از سوره های قرآنی را به خود اختصاص داده است و مطالبی در مورد آن تبیین نموده است؛ چنانچه در کلام امام رضا(ع) نیز به خوبی به اهمیت آن اشاره شده است که فرمودند نماز جمعه مرکز و محل عمومی مومنینی است که اقشار مختلف با اندیشه های سیاسی، اجتماعی، اعتقادی متفاوتی در آن حضور پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه بیان داشت: امام جمعه در خطبه اول مردم را به امور معنوی و اخلاقی و در خطبه دوم به امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دعوت می کند و هرگونه مشکل مردمی را مطرح و به مسئولین گوشزد می کند که رسیدگی به امور مردم و زندگی آن ها را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین امیری ارجمند در ادامه افزود: از جمله ابتکارات اقدامی در نماز جمعه برنامه تقویمی برای مدیران و حضور آنان در میز خدمت نماز جمعه و پاسخ به پرسش های نمازگزاران و دسترسی آسان مردم به مسئولین است.

وی هم چنین خاطر نشان کرد: امام جمعه ای موفق است که خود را از مردم بداند و در مشکلات مردم شریک باشد؛ چنانکه حضرت علی (ع) در کلامی در نهج البلاغه فرمودند: “ا اقْنَعُ مِنْ نَفْسی بِانْ یقالَ هذا امیرُالْمُؤمِنینَ وَ لا اشارِکهُمْ فی مَکارِهِ الدَّهْرِ..”.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: برای جذب جوانان می توان بهترین روش را حضور مرجع علمی و آموزشی یا ورزشی و مذهبی در اماکنی که جوانان حضور دارند، دانست؛ مراجع علمی و آموزشی یا ورزشی و مذهبی باید در جمع آن ها حضور پیدا کنند و آن ها را دعوت به امور خیر نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین امیری ارجمند با اشاره مطالبات معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تصریح کرد: از جمله مطالبات امامین انقلاب مشارکت دادن جوانان در مجامع دینی، انقلابی، سیاسی و اجتماعی است؛ نماز جمعه باید مرکزی باشد که همه مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد را در امور جاری کشور مشارکت دهند و مردم از تدابیری که در امور مختلف، مسئولین و کارگزاران در حال انجام هستند در جریان قرار بگیرند و در یک کلام اینکه مردم را مسئول و مکلف بار بیاورند و از کنار مسائل عبور نکنند.

وی در پایان تاکید کرد: از جمله فعالیت امامت جمعه و دفتر، نقش فعال در عرصه های اجتماعی، تربیتی، سیاسی، اقتصادی و معیشتی و اهتمام به پیگیری فعالان اقتصادی در امر فرمایش حکیمانه سالانه رهبری که که امسال به “جهش تولید” مزین است می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا