امام جمعه موقت فیروزکوه:

اسلام ناب محمدی به وسیله اربعین امام حسین (ع) به دنیا شناسانده می‌شود/ از ملّت عزیز و فداکار عراق قدردانی میکنم که در مسیر عشق و عاشقی این چنین قدم برمیدارند

امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه گفت: از ملّت شریف عراق قدردانی دارم؛ ای ملّت غیور و غیرتمند، خدا لعنت کند آنهایی را که بین ما و شما جدایی انداختند و رحمت خدا بر آن زمام‌داران و آنهایی که این دشمنی و جدایی را کنار زدند و اخوّت و مهربانی را دایر کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام سراج امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه، در خطبه های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته فیروزکوه، گفت: یکی از برجستگی های اعتقاد ما بر اساس وحیانیت الهی تجسم اعمال است؛ اعمال انسانی در کفه ثابت مجسم می‌شود و در کفه منفی و باطل به روی انسان می‌رسد؛ از روایت این امر برداشت میشود که حتی در مرحله چشیدن مرگ انسان اعمال خود را می‌بیند که یا بصورت خوب ویا بصورت زشت است؛ منتهی الان نحوه و چگونگی آن را نمیدانیم ولی هرچه هست تجسم اعمال است.

وی خاطر نشان کرد: مواظب باشیم که در کردار و منش خود مرتکب اعمال زشتی نشویم.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه با اشاره به اربعین حسینی بیان داشت: اسلام باید به دنیا معرفی شود، معرفی شده، اما خوب معرفی نشده؛ بالاخره این اسلام ناب محمدی باید معرفی شود، اما به وسیله اربعین؛ شما ملاحظه کنید، ۲۰ میلیون جمعیت به شهر کربلا بروند؛ این پیام دارد.

حجت الاسلام سراج افزود: روایاتی داریم از اینکه حضرت بقیه الله، امام عصر (عج) وقتی در کنار کعبه ظهور میکند، وقتی می‌خواهد خود را معرفی کند می‌فرماید “من پسر حسین هستم و می‌خواهم انتقام خون حسینم را بگیرم”؛ زیرا اسلام ناب و خالص به وسیله اربعین امام حسین (ع) به دنیا شناسانده می‌شود.

امام جمعه موقت فیروز‌کوه در ادامه گفت: از ملّت شریف عراق قدردانی دارم؛ ای ملّت غیور و غیرتمند، خدا لعنت کند آنهایی را که بین ما و شما جدایی انداختند و رحمت خدا بر آن زمام‌داران و آنهایی که این دشمنی و جدایی را کنار زدند و اخوّت و مهربانی را دایر کردند.

وی با اشاره به خدمت به زائرین حسینی اذعان داشت: ما وقتی در فیلم مشاهده میکنیم، این ذره‌ای از اقیانوس موّاج و خروشان عاشقان حسینی است؛ جوان عراقی پای زائر را می‌شوید و ماساژ می‌دهد و همین پا را می‌بوسد و می‌گوید “چون زائر حسین (ع) است”، این فقط ذره‌ای است که ما مشاهده کردیم؛ در کجای دنیا ما چنین فداکاری در طول تاریخ بشریت داریم؟

حجت الاسلام سراج خاطر نشان کرد: من قدردانی و تشکر دارم از ملّت عزیز عراق، جوانان غیرتمند و زن و مرد فداکار عراق که در مسیر عشق و عاشقی این چنین قدم برمیدارند.

وی در ادامه افزود: شیاطین، صهیونیسم و استکبار، اولاً آمدند کاری کنند که این پیاده روی شکل نگیرد، ماه‌ها مطالعه کردند، تحت عنوان اختلاف بین شیعه و سنی، اختلاف بین عراق و ایران و اختلاف بین شیعیان عراق، اما شکست خوردند؛ مسیر دیگری پیدا کردند که بیایند این عظمت جهانی و کنگره ملّی و مذهبی که در دنیا نمونه ندارد، کم‌رنگ جلوه دهند.

امام جمعه موقت فیروزکوه تصریح کرد: رسانه‌های دسته جمعی در دست دشمنان اسلام، صهیونیست و استکبار و شیعیان پیرو انگلستان است؛ BBC که بزرگ‌ترین رسانه بین المللی به حساب می‌آید باید خجالت بکشد، این رسانه می‌گوید انبوهی از زائرین در عراق در اثر بی آبی، بی غذایی و فقر و قحطی دارند می‌میرند؛ خجالت بکشید، بدانید پیاده روی اربعین امام حسین فقط امسال نیست، در سنوات گذشته هم بوده و در سنوات آتی هم هست، زنده و زُبده می‌درخشد و زیبا در دنیا خودش را جلوه میدهد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اظهار داشت: استکبار این آرزو را به گور خواهد برد انشاالله، که اگر بخواهد اربعین را کم جلوه دهد و یا اربعین را تعطیل کند.

وی در ادامه گفت: باید از غیور مردان کشورم، از زمام‌داران دلسوز و مهربان میهنم، از خدمتگزاران و ایثارگران ایرانی‌ام تشکر کنم که در خدمت زائرین، نه تنها زائرین ایران، زائرانی که از بلاد مختلفی به عراق رفتند، زمامداران ما و خدمتگزاران این ملت و تشنگان وادی عشق سیدالشهدا در خدمتشان انجام وظیفه کردند من صمیمانه از این جایگاه و تریبون مقدس قدردانی و تشکر می کنم.

حجت الاسلام سراج در ادامه بیان داشت: پیر کفتاری در انگلستان مُرد، عده‌ای در کشور ما عزادار شدند و به یکدیگر تسلیت گفتند، این افراد معترض هستند که چرا سیاست‌مداران و زمام‌داران کشور ما پیام تسلیت نفرستادند! جنایاتی که همین کفتار پیر در مدت سلطنت ۷۰ ساله‌اش در دنیا مرتکب شد و خصوصاً برای کشور ما ایجاد مزاحمت و گرفتاری‌ها و ستم کرده بود.

وی افزود: در جنگ جهانی اول کشور ما اعلام بی طرفی کرد، اما آیا شما نمازگزاران عزیز می دانید که تلفات کشور ما، از تمام کشورهای درگیر در جنگ، بیشتر بوده است؟ ۹ میلیون ملّت ایران مردند، با اینکه درگیر جنگ نبودیم؛ و دلیلش این بود که همین کفتار پیر و دیگر اربابان دیار بریتانیا همه غلات کشور را مصادره کردند، خاندان قجر لعنت الله الاجمعین و خاندان منحوس پهلوی برای حفظ تاج و تخت خود همه سیلو ها را خالی کردند، ملّت ایران در قحطی قرار گرفته بودند.

امام جمعه موقت فیروزکوه‌ اذعان داشت: دنیا بداند قدمی که در این کشور تحت عنوان نظام ولایت و امامت برداشته شد، بریتانیا دِق کرد و مُرد، برای اینکه آقایی و سیادتش در دنیا به هم ریخت و شما هلاکت آنها را هر چه زودتر در آینده‌ای نزدیک درک میکنید، و استکبار رو به اُفول است.

حجت الاسلام سراج با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: نسل‌های جوان ما بدانند و خوب درک کنند؛ اولاً در این دفاع مقدسی که ما افتخار می کنیم، یک مسئله‌اش این بود که دشمن با این جنگ پایان حکومت جمهوری اسلامیِ بر اساس ولایت فقیه را جشن بگیرد، که این آرزو را به گور برد؛ و اینکه در این دفاع مقدس به دنیا نشان دادیم که به استکبار اعتماد نکنید، دشمن و شیطان است و چه مسلمان باشید و نباشید دشمن نابودی را می‌خواهد.

وی تصریح کرد: سوم اینکه به دنیا فهماندیم که مردم ما، زن و مرد و جوان و پیر، شجاع هستند و از سلاح های مخرب دشمن نمی ترسند، دشمن تنها صدام نبوده، همه استکبار به یاری او آمدند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه عنوان کرد: در دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حفظ ارزش ها بسیار زیبا نقش آفرینی داشتند که باید قدردانی کرد در دفاع مقدس دشمن برای تجزیه این کشور زمینه های بسیاری داشته، و خوشبختانه ملت ما اعتماد به نفس پیدا کرد و کشور را توسعه داد، و اگر آن روز ما در خلیج فارس و شلمچه با دشمن می‌جنگیدیم، امروز الحمدالله در قلب حیفا و اسرائیل و دریای مدیترانه داریم می‌جنگیم.

وی بیان داشت: جوانان برومند کشور، در بسیاری از مراحلی که ما به سمت تعالی و ترقی قدم برداشتیم، آثار همین دفاع مقدس است؛ اینها را به شما جوانان می‌گویم چون امروز پرچم به دست شما است، پرچم را محکم به دست بگیرید، این را بدانید که آینده از آنِ شما است، بدانید که با تلاش شما صالحان روی کار می آیند، شما باید این انقلاب را به انقلاب جهانی حضرت مهدی متصل کنید، آگاه باشید و نهراسید، شما حق و حقیقت هستید.

حجت الاسلام سراج خاطر نشان کرد: بدانید یک ژنرال ما به شهادت میرسد و دنیا می لرزد برای قاسم سلیمانی، یک جوان مخلص و با ایمان در یکی از شهرهای دور افتاده این مملکت سرود مقدسی را به نام “سلام فرمانده” ایجاد کرده است، آیا میدانید این معجزه قرن بوده است؟ آیا میدانید استکبار از این سرود می لرزد و می ترسد؟ پس برادران گرامی، جوانان برومند این مرز و بوم، محکم باشید و نترسید و دشمن را برای همیشه زمین‌گیر سازید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا