فرماندار شهرستان فیروزکوه:

اشتغال‌زایی ۷۵۰ نفر در شهرک صنعتی علیدره فیروزکوه/اختصاص ۳ میلیون مترمکعب آب از سد نمرود

فرماندار شهرستان فیروزکوه از اشتغال‌زایی برای ۷۵۰ نفر در شهرک صنعتی علیدره این شهرستان خبر داد و گفت: سه میلیون مترمکعب آب از محل سد نمرود به شهرک صنعتی علیدره اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهدی یوسفی‌جمارانی، فرماندار فیروزکوه، در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی علیدره در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرک صنعتی علیدره در مساحتی بالغ‌بر ۲۰۳ هکتار از سال ۱۳۸۱ آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۴ هکتار از شهرک علیدره واگذار و ۱۰ هکتار آماده واگذاری است، افزود: مجموع قراردادهای واگذار شده ۱۲۱ واحد است که ۵۶ واحد با اشتغال‌زایی ۷۵۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است؛ در این زمینه، ۳۲ واحد فعال و ۲۳ واحد غیرفعال هستند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این شهرک صنعتی در سال ۱۳۹۸ گفت: در حوزه مخابرات، طرح اف.تی.تی.اچ با اعتباری بالغ‌بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به همراه نصبل دکل تلفن همراه در این شهرک اجرا شد.

یوسفی‌جمارانی تصریح کرد: در حوزه آب، سه میلیون مترمکعب آب از محل سد نمرود و ۱۰ لیتر بر ثانیه آب از طریق حفر چاه شماره چهار که در شرف صدور مجوز حفاری است، تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در زمینه بهسازی معابر، دو هزار و ۸۵۰ میلیون ریال از محل ارزش افزوده جهت مرمت راه دسترسی این شهرک صنعتی تخصیص پیدا کرده است، بیان کرد: همچنین برای ۴۲۲ هکتار از اراضی فاز دوم شهرک علیدره سند ثبتی اخذ شده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اعطای تسهیلات افزود: از محل بند «الف» تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها تسهیلات پرداخت و بدهی واحدهای تولیدی به تأمین اجتماعی، بانک‌ها و امور مالیاتی تقسیط و استمهال شد.

یوسفی‌جمارانی در ارتباط با نیازها و درخواست‌های شهرک صنعتی علیدره گفت: در زمینه برق، ۲۵ مگاوات برق لازم است که ۱۶ مگاوات آن تأمین شده است؛ شهرک صنعتی علیدره به ۲۶ لیتر برثانیه آب نیاز دارد که با تأمین ۱۵ لیتر بر ثانیه بخشی از نیاز آن برطرف شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه زیرساخت گاز، این شهرک صنعتی نیازمند ۱۹ هزار مترمکعب گاز بوده که ۱۰ هزار مترمکعب از گاز آن با تلاش‌های صورت گرفته، تأمین شده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه تأکید کرد: با تداوم پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، درصدد هستیم تا هرچه زودتر نسبت به تأمین نیازها و درخواست‌ها و همچنین راه‌اندازی مجدد برخی از واحدهای غیرفعال در شهرک صنعتی علیدره اقدام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا