اعزام ۲۷ تیم امداد و نجات شمیرانات به مناطق سیل‌زده امامزاده داوود (ع) و فیروزکوه

مسئول جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: از صبح روز جمعه تا شامگاه یکشنبه (۷ الی ۱۰ مرداد ماه جاری)، ۱۱۵ امدادگر در قالب ۲۳ تیم امداد و نجات ۵ نفره، از پایگاه‌های سطح شهرستان به منطقه سیل‌زده امامزاده داوود (ع) و ۴ تیم به روستای سیل‌زده فیروزکوه اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از ایرنا، جمال شریفی با اشاره به دیگر اقدامات هلال احمر شهرستان در بارش‌های اخیر اظهار داشت: بامداد روز جمعه ۲ تیم امداد و نجات به محدوده روستای کلوگان فشم اعزام و ۳ شعبه از جمله پایگاه قوچک در آماده‌باش قرار داشتند.

وی با اشاره به جاری شدن سیلاب در دشت لار نیز خاطرنشان کرد: پس از امدادرسانی به عشایر گرفتار در آن منطقه، ۱۰ چادر، ۱۰۰ بسته غذایی و ۴۰ پتو اعزام‌ و میان ایشان توزیع شد.

مسئول جمعیت هلال احمر شمیرانات خاطرنشان کرد: اعزام تیم‌های امداد و نجات به امامزاده داوود (ع) طی ۳ مرحله در صبح جمعه، شنبه و دوشنبه صورت گرفت.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

بارش‌های شدید باران به صورت منقطع از بامداد ۶ مرداد ماه جاری در سطح شمیرانات آغاز و ستاد مدیریت بحران شهرستان همچنان بنا بر هشدارهای هواشناسی در آماده‌باش به سر می‌برد.

عملیات پاکسازی و … در برخی مناطق ادامه دارد و هنوز میزان خسارات برجای مانده از حوادث اخیر برآورد نشده است.

شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.
این شهرستان با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهرهای شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسان، اوسان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۳۶ روستا، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

شمیرانات به سبب عبور رودخانه جاجرود، مناطق حفاظت شده محیط زیست و طبیعتی بکر، روددره‌ها و مراکز رفاهی خدماتی متعدد، پیست‌های اسکی و مدرسه یخ‌نوردی بین المللی، جاده‌های کوهستانی و چشم‌نواز در تمامی فصول سال مورد استقبال بسیاری از ورزشکاران و گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا