اقامه نماز باشکوه عید سعید فطر در مساجد شهرستان فیروزکوه

مراسم پر فضیلت نماز عید با حضور باشکوه مردم مومن و انقلابی فیروزکوه در مساجد شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، نماز عید سعید فطر در مسجد جامع شهرستان فیروزکوه به امامت حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه و همچنین در سایر مساجد شهرستان به امامت امامان جماعت مساجد اقامه شد.

مراسم پرفضیلت نماز عید فطر، با حضور باشکوه مردم مومن و انقلابی شهرستان و همچنین با رعایت ضوابط بهداشتی در شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

توشه ماه مبارک رمضان توشه زیادی است‌/نگذاریم گناه توشه ای که ذخیره کردیم را از بین ببرد

حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه های نماز عید سعید فطر گفت: ما در ماه مبارک رمضان اعمال زیادی انجام دادیم، توشه ماه مبارک رمضان توشه زیادی است‌.

وی ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا تصریح کرد: در روایات داریم شما وقتی میخواهید در راه خدا کمک و انفاق کنید هفتاد مامور شیطانی دست شما را میگیرند و میخواهند عمل صالح انجام ندهید و زمانی که عمل صالح انجام دادید شیطان تلاش می کند ارزش عمل شما را از بین ببرد، لذا امام صادق (ع) فرمودند “نگه داشتن و حفظ عمل سخت تر از خودِ عمل است”؛ نگذاریم گناه، توشه ای که ذخیره کردیم را از بین ببرد زیرا در سفر آخرت به آن توشه نیاز داریم.

مذاکره در مقابل آمریکا چیزی جز سازش و ذلّت پذیری نیست

امام جمعه فیروزکوه در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در کشور افغانستان اظهار داشت: بنده به زبان شما بزرگواران، حادثه تروریستی که در دشت برچی کابل در کشور عزیز افغانستان اتفاق افتاد و تعدادی از نوجوانان دختر، این نوگلان شیعه و دختران حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) به خاک و خون کشیده شدند را محکوم می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری افزود: باز هم یزیدیان زمان در یک اقدام ناجوانمردانه آن فاجعه را به بار آوردند، خدمت همه برادران افغانستانی که تعدادی از این عزیزان در مراسم امروز حضور دارند تسلیت عرض می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این حوادث نتیجه حضور آمریکا در منطقه است، حضور آمریکا در منطقه نه تنها باعث امنیت نشده بلکه باعث ناامنی شده است، ان شاءالله ملّت بزرگ افغانستان و جریان مقاومت به زودی زود آمریکا را از منطقه بیرون خواهند کرد.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: هم عقل، هم نقل و هم تجربه حکم می کند که راه مقابله با این حوادث و اتفاقات دلخراش، مقاومت و ایستادگی است؛ ملّت هایی می تواند صلح و آرامش را در کشور خود مستقر کنند که در مقابل استکبار مقاومت و ایستادگی کنند، وگرنه راه مذاکره و سازش سرانجام ندارد‌.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تصریح کرد: مگر می شود با گرگ سازش کرد! آمریکا گرگ صفت و خبیث است و و در برخورد با ملّت ها همیشه به دنبال امتیاز گرفتن است؛ لذا مذاکره در مقابل آمریکا چیزی جز سازش و ذلّت پذیری نیست، تجربه نشان داده است راه، مقاومت است.

وی اظهار داشت: قرآن کریم هم می‌فرماید شما در مقابل دشمنان خود باید اهل مقاومت باشید، اگر اهل مقاومت باشید دشمن از شما میترسد و وعده های الهی برای شما محقق و نصرت الهی مشمول حال شما می شود؛ ما در دوران دفاع مقدس و برهه های مختلف شاهد این امر بودیم.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: یک زمانی در فلسطین تنها راه مقاومتِ عزیزان ما در مقابل آن ارتش تا دندان مسلح، مقابله با استفاده از سنگ بود، اما امروز شما می بینید که آن عزیزان با ابزار های پیشرفته مجهز شدند، این نتیجه مقاومت است؛ در اخبار هم مشاهده می کنید که شهرهای مختلف صهیونیستی آرامش ندارند و فهمیدند که اگر یک ضربه بزنند دَه ضربه می خورند، این هم نتیجه مقاومت است.

حضور باشکوه در انتخابات، پاسخ به یک مسئول ناکارآمد است

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به انتخابات بیان داشت: اگر میبینیم که یک مسئولی ناکارآمد است، جواب ناکارآمدی آن مسئول قهر کردن با صندوق رای نیست بلکه جواب آن رای درست دادن است؛ جواب آن مسئول ناکارآمد این است که بنده و شما حضور باشکوه داشته باشیم و با بصیرت رای درست بدهیم تا مسئولی سرِکار بیاید که بتواند به مردم خدمت کند.

وی عنوان کرد: ما امروز مشکل بی حجاب و با حجاب و یا دیوار کشیدن در خیابان را نداریم، ما نباید فریب عده ای دوگانه سازی ها را بخوریم، عده ای چون برنامه و طرح ندارند و کارآمد نیستند برای اینکه مردم را فریب دهند حرف های پوپولیستی میزنند و دوگانه سازی های کاذب در جامعه ایجاد می کنند، درحالی که مردم می دانند امروز مشکل اصلی کشور مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: لذا وقتی می خواهیم رئیس‌ جمهور و شورا انتخاب کنیم باید به این ویژگی‌ها توجه کنیم، اولاً سوابق بسیاری کاندیداها مشخص است و باید به کارنامه و برنامه های کاندیداها توجه کنیم، چند شرطی که مقام معظم رهبری بیان کردند این است که اولاً رئیس جمهورِ به درد بخورِ ما باید مدیریت و کفایت داشته باشد، دوم اینکه با ایمان باشد، رئیس جمهوری که ایمان قوی نداشته باشد راحت منفعت کشور را می‌فروشد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تصریح کرد: سومین شرط این است که رئیس جمهور عدالت خواه باشد و این یکی از مهم ترین شرایط است، چهارم عملکرد انقلابی و جهادی داشته باشد و مرد میدان و عمل باشد، پنجم اعتقاد به توانمندی های داخلی داشته باشد، کشور ما ظرفیت های انسانی و جغرافیایی و ظرفیت های فراوانی دارد، ما پیشرفت‌های زیادی کردیم، بعضی ها به این ظرفیت های کشور اعتقادی ندارند و همیشه به دنبال مذاکره هستند.

وی بیان داشت: ششم اینکه رئیس جمهور به جوانان اعتقاد داشته باشد، ما کشوری هستیم که یکی از مهمترین سرمایه های کشور ما ظرفیت نیروی جوان است و تجربه ثابت کرده است که هرگاه کاری را به جوانان سپردیم پیشرفت کردیم، دوران جنگ نمونه طلایی آن بود، جوانان موتور پیشران حرکت کشور هستند، هفتم امیدوار به آینده باشد و آینده را روشن ببیند، کسی که ناامید است به درد نمی خورد.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: اگر کسی شک داشت و نتوانست فرد اصلح را تشخیص دهد، می تواند به افراد مورد اطمینان مراجعه کند، تلاش کنیم تا بتوانیم ان شاءالله رئیس جمهور جمهور خوب انتخاب کنیم؛ دعا کنیم ان شاءالله با یک انتخاب درست و شکوهمند، به فضل الهی کشور ما از این مشکلات خارج شود.

وی در پایان درباره ثبت نام حوزه علمیه های شهرستان فیروزکوه گفت: حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان فیروزکوه در روستای وشتان، برای برادران و حوزه علمیه حضرت رقیه سلام الله علیها شهرستان فیروزکوه برای خواهران، طلبه می پذیرد، بنده درخواست میکنم اگر جوانی انگیزه دارد و علاقه مند است در حوزه علمیه ثبت نام کند تا ان شاءالله آینده‌سازان خوبی برای شهرستان فیروزکوه باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا