امام جمعه فیروزکوه:

مردم در بازار اسلامی باید نسبت به هم انصاف داشته باشند

حجت ‌الاسلام والمسلمین حیدری گفت: کسبه مومن و مردم ما باید مانند سیره و زندگی اهل بیت (ع) رفتار کنند، اگر ما به آن دستورات اهل بیت (ع) عمل کنیم بازار اینطور نمی شود، اگر ما درست انتخاب کنیم و به خود و رای‌ که می دهیم احترام بگذاریم و خداوند را در نظر بگیریم، قطعاً این مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت ‌الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: این ایام فرصت بسیار مناسبی است تا ظرف دل ما برای نزول رحمت خدا و همچنین لذت مناجات آماده شود.

این مقام مسئول افزود: ما برای اینکه اهل تقوا شویم باید سبک زندگی ما اسلامی شود، یکی از تاکیداتی که ما در روایات داریم این است که مومن باید اهل رحمت و گذشت باشد، مومن نباید اهل کینه، کدورت و دعوا با نزدیکان مخصوصاً در خانواده خود باشد، اگر در فضای خانه زن و مرد با هم سازش داشته باشند آن خانه گلستان می شود.

وی تصریح کرد: اگر می خواهید خداوند به شما رحم کند شما هم اهل رحمت و مظهر اسم رحمتِ خدا باشید؛ گاهی اوقات بعضی ها با یکدیگر اختلاف پیدا می کنند و نسبت به هم گلایه مند می شوند، در روایات توصیه شده است که تا میتوانید ببخشید، اگر هم نمی توانید ببخشید گلایه کنید و نگذارید این گلایه مندی در دل شما بماند و تبدیل به کینه شود.

این مقام مسئول بیان داشت: امام هادی (ع) فرمودند اگر گلایه کنی و زبان به گلایه بگشایی این بهتر است، یکی از دعاهای بهشتیان این است که خدایا در دل ما نسبت به برادر مومن خود کینه نباشد.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید، گفت: اکنون که در آستانه فرارسیدن سال نو قرار داریم فرصت خوبی است که انسان کدورت ها را کنار بگذارد، نگویید که دیگری باید پیش قدم شود، مگر ما چه قدر قرار هست در این دنیا بمانیم، چرا با دشمنی و کدورت قلب خود را تیره کنیم؟ چه اشکالی دارد که ما پیش قدم شویم؟ می فرمایند کسی که پیش قدم شود ان شاءالله زودتر به بهشت می رود و مورد رحمت خداوند متعال قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری اظهار داشت: تقوا باعث می شود که اعمال و کارهای خوب ما مورد قبول خداوند و سبب رشد ما شود، قرآن کریم می فرماید اگر انسان اهل تقوا شود یک عمل کوچک او هم مورد قبول است، اما اگر انسان اهل تقوا نباشد، بسیار صدقه هم دهد، با گناه و معصیت از بین می برد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در این ایام آخر سال رعایت بازار مسلمین مسئله مهمی است، بنده از زحمات مسئولین شهرستان فیروزکوه تشکر می کنم و در جریان هستم این روزها تلاش زیادی می کنند تا بتوانند بازار را کنترل کنند، هرچند این صف ایستادن ها اصلاً زیبنده و در شأن مردم نیست که بخواهند برای تهیه کالا خود صف بایستند.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: البته مسئولین زحمت می کشند و در این روزها مقدار زیادی از اجناس ضروری تامین شد اما به هر حال این صف ایستادن ها زیبنده نیست، انتظار داریم که در این ایام مسئولین عزیز رسیدگی و نظارت بیشتری کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری افزود: درست است که مردم برای تامین کالا خود صف می ایستند اما متاسفانه بخشی از آن به فرهنگ ما مربوط می شود؛ علی رغم اینکه معروف است که اگر جنسی گران شد دوای گرانی نخریدن است اما ما برعکس عمل میکنیم و تا می شنویم که ممکن است یک جنسی کمیاب شود، مردم سریع هجوم می آورند و بیش از نیاز خود تامین می کنند.

وی تصریح کرد: بازاریان عزیز و کسبه محترم در این ایام هوای مردم را زیاد داشته باشند، گران فروشی نکنند و انصاف را رعایت کنند، اگر انسان اهل انصاف باشد خداوند او را کمک می کند، ما مردم باید لااقل هوای خود را داشته باشیم؛ کسبه مومن و مردم ما باید مانند سیره و زندگی اهل بیت (ع) رفتار کنند، اگر ما به آن دستورات اهل بیت (ع) عمل کنیم بازار اینطور نمی شود، در بازار اسلامی مردم باید نسبت به هم انصاف داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری خاطر نشان کرد: بنده توصیه میکنم با توجه به دید و بازدید ها و مسافرت ها در ایام عید، عزیزان حتی المقدور پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، متاسفانه در حال حاضر در بیمارستان شهرستان فیروزکوه پنج بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند، با توجه به اینکه این آمار برای شهرستان بالا است باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: این روزها می شنویم که برخی ها در داخل کشور تلاش می کنند تا تحریم های ظالمانه و دشمنی های آمریکا و دولت های اروپایی علیه ملّت ایران را به مسائل داخلی و حزبی گره بزنند اما گاهی به لطف خداوند اسنادی آشکار می شود که نشان دهد اینطور نیست، اخیراً بخشی از سند امنیت ملّی آمریکا که موسوم به راهنمای موقت راهبرد امنیت ملّی می باشد منتشر شده است.

وی افزود: نام کشور ایران در این سند ۲۲ صفحه ای، چهار بار ذکر شده است و بایدن رئیس جمهور آمریکا، هم تهمت هایی که در دولت های قبلی مطرح می شد، همان تهمت های بی اساس و نخ نما را علیه ملّت ایران را تکرار کرده، در این سند سخن از ائتلاف علیه ایران و اقدامات هوشمند و منظم و گزینه نظامی علیه ملّت بزرگ ایران مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری اظهار داشت: اینها نشان می‌دهد که نقشه راه همان است، بنده عرض میکنم کسانی که ساده انگارانه و ساده ‌لوحانه تصور می‌کنند که قضیه چیز دیگری می باشد و چشم آنها به تعبیر در سیاست های منطقه ای آمریکا است بدانند که آمریکای بایدن مانند آمریکای ترامپ به هیچ چیز جز نابودی مقاومت راضی نیست، لذا نباید فریب بخوریم، باید بدانیم که آمریکای بایدن با آمریکای ترامپ، بوش و اینها فرقی ندارد، سیاست ها همان است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مسئولین ما باید بدانند که راه حل و کلید گمشده مشکلات کشور داخلِ همین مرز ها است، نباید چشم به بیرون داشته و دنبال این باشند که آمریکا گوشه چشمی به ما کند، خیر از این خبرها نیست؛ کلید حل مشکلات داخلِ همین کشور است.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: اگر ما به ظرفیت‌های داخلی کشور خود توجه کنیم، جوانان خود را باور داشته باشیم و از این ظرفیت های بی شماری که خداوند به این ملّت ارزانی داشته است درست استفاده کنیم قطعاً مشکلات را از پیشِ روی خود بر خواهیم داشت؛ اگر دولت و مسئولین ما انقلابی و جهادی، عمل و انقلابی فکر کنند قطعاً مشکلات حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما این تجربه ها را کسب کرده ایم، در دوران دفاع مقدس با دستان خالی اما با وجود اینکه روحیه جهادی و انقلابی حاکم بود، در مقابل تمام دنیا ایستادیم؛ امروز اگر ما در حوزه نظامی، علوم جدید، صنایع پیشرفته، پزشکی، دانش های نوین و غیره به پیشرفت رسیده ایم و حرف برای گفتن داریم به دلیل این است که روحیه جهادی، بسیجی و انقلابی حاکم است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری اظهار داشت: در سال جدید انتخابات مهم ریاست جمهوری و انتخابات شوراها و در بعضی نقاط انتخابات مجلس را پیش رو داریم، اگر ما درست انتخاب کنیم و به خود و رای‌ که می دهیم احترام بگذاریم و خداوند را در نظر بگیریم، قطعاً این مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا