انتقال شرکت تامین ماسه ریخته گری فیروزکوه، مستلزم تامین زیرساخت هاست

بحث انتقال شرکت تامین ماسه ریخته گری که تامین کننده بخش عمده ای از مواد مورد نیاز صنعت ریخته گری و دیگر صنایع کشور است، مستلزم تامین زیرساخت های محقق نشده ای چون آب، برق و گاز است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، شرکت تامین ماسه ریخته گری در سال ۱۳۵۱ به عنوان اولین تولید کننده ماسه های سیلیسی آرایش شده مهندسی با هدف تامین نیاز صنعت ریخته گری کشور تاسیس گردید.

قرارگیری این معادن در شهرستان فیروزکوه و در نزدیکی عمده مصرف کنندگان بازار ریخته گری بر توان رقابت شرکت افزوده است؛ تولیدات این شرکت بیش از ۴۷ سال پاسخگوی نیاز بسیاری از صنایع بوده است.

با در نظر گرفتن سابقه نزدیک به ۵۰ سال، می توان گفت بخش بزرگی از ساکنین شهرستان فیروزکوه نسل به نسل در مجموعه تامین ماسه مشغول به کار بوده اند؛ علاوه بر آن زنجیره ای از مشاغل نیز به طور غیرمستقیم به واسطه این شرکت ایجاد شده است.

قطعاً در زمان تاسیس، این شرکت خارج از محدوده شهر واقع شده بود، اما با گذشت زمان و توسعه شهر هم اینک در قلب شهر فیروزکوه قرار دارد؛ همواره به جهت ماهیت کار این شرکت، نوع مواد اولیه مورد استفاده و فرآیند کار، اعتراضات و گلایه مندی هایی از سوی شهروندان نسبت به آلایندگی آن وجود داشته و دارد.

تردیدی در این نیست که شرکت تامین ماسه ریخته گری یکی از واحدهای فعال قدیمی شهرستان است و بحث انتقال این واحد تولیدی که تامین کننده بخش عمده ای از مواد مورد نیاز صنعت ریخته گری و دیگر صنایع کشور است، مستلزم تامین زیرساخت های محقق نشده ای چون آب، برق و گاز است.

در پی تعیین ضرب الاجل ۶ ماهه از سوی دادستانی شهرستان مبنی بر انتقال شرکت تامین ماسه ریخته گری ، عباس رضایی، دادستان فیروزکوه، در گفت و گو با پایگاه خبری دیمه نیوز، گفت: شکی نیست که شرکت تامین ماسه آلایندگی هایی را به همراه دارد؛ سابقه مکاتبه با اداره حفاظت محیط زیست در زمینه آلایندگی های این شرکت وجود دارد ولی تاکنون متاسفانه موفق به جابجایی این شرکت نشدند.

وی در ادامه به نشست با مدیرعامل شرکت تامین ماسه اشاره داشت و خاطر نشان کرد: این شرکت اخیراً به علت بیماری کرونا مدتی تعطیل بود ولی مدیرعامل شرکت قول همکاری در زمینه جابجایی شرکت را داده است؛ قطعاً به منظور حفظ سلامتی شهروندان، مسئولین این شرکت نیز علاقه مند به جابجایی و انتقال شرکت هستند.

دادستان شهرستان فیروزکوه در ادامه تاکید کرد: قطعاً انتقال و جابجایی باید با نظارت اداره حفاظت محیط زیست انجام گیرد؛ در مکانی که به منظور انتقال شرکت تعیین شده بحث تغییر کاربری نیز وجود دارد؛ نهاد متولی اداره محیط زیست است که پیگیر این مسئله هستند و باید نظارت بر اقدامات و فعالیت های شرکت داشته باشند؛ اداره حفاظت محیط زیست نیز برای تسریع در این جابجایی قول همکاری و پیگیری داده است.

رضایی با اشاره به مهلت ۶ ماهه برای جابجایی شرکت، تصریح کرد: این امر بستگی به این دارد که اقدامات اولیه شرکت در چه حدی انجام شود؛ اگر عزم شرکت برای انتقال جزم باشد مطمئناً حتی به مرحله انتقال نرسد، نیاز باشد مهلت دیگری خواهیم داد ولی اگر هیچ اقدامی در مهلت ۶ ماهه انجام نشود، مجبور خواهیم بود دستور تعطیلی این واحد را صادر کنیم که این مطلب در نامه ای که ارسال شد نیز ذکر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا