انجام قریب به ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون در شهرستان فیروزکوه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه گفت: بر اساس آماری که دانشگاه شهید بهشتی ارائه داده است، در شهرستان فیروزکوه بیشترین میزان پوشش واکسیناسیون نسبت به جمعیت را داریم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سید عبدالمجید حسینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه گفت: آماری که از پاییز امسال تاکنون گرفته ایم، مرگ و میر بیماران مثبت و قطعی مبتلا به کرونا ویروس در فیروزکوه از نسبت مرگ و میر کشوری خیلی پایین تر است.

وی تصریح کرد: این امر، بعد از لطف خداوند، به فعالیت خوب، شبانه روزی و فداکارانه پزشکان و پرستاران بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه و همچنین به تامین داروی مناسب و تامین اکسیژن کافی که با تلاش همکاران انجام شد برمیگردد.

حسینی درباره پوشش واکسیناسیون در فیروزکوه، بیان داشت: بر اساس آماری که دانشگاه شهید بهشتی ارائه داده است، در شهرستان فیروزکوه بیشترین میزان پوشش واکسیناسیون نسبت به جمعیت را داریم _وقتی جمعیت کم است تعداد نیروهای بهداشتی ما هم کمتر است_ قریب به ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون را در شهرستان انجام دادیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه خاطر نشان کرد: با تلاش همکاران ما در مراکز واکسیناسیون و پیگیری انجام شده برای تامین واکسن و برنامه ریزی گروه مدیریتی، توانستیم به این مهم و این روند از واکسیناسیون دست یابیم.

حسینی در ادامه اظهار داشت: واکسن هایی که برای واکسیناسیون شهروندان استفاده میکنیم هیچ گونه خطر جانی مهم و یا بیماری غیر قابل علاجی را ایجاد نمی کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه گفت: واکسنی که فعلاً ما داریم و به عبارتی قطعه ای از چنگال ویروس زنده کرونا بر آن سوار شده، این واکسن ممکن است علائم بیشتری مانند تب، ضعف و علائم عمومی مختصر، بیشتر ایجاد کند.

وی افزود: واکسن های دیگر که از ویروس های کشته شده کرونا هستند علائم عمومی کمتری دارند، اما هیچ کدام از واکسن ها عوارضی که خطرناک باشد را ایجاد نمی کند؛ و اگر گفته شده بعضی از مرگ و میرها با واکسن ارتباط دارد، اینطور نیست و هیچ ارتباط معنی دار و قابل قبولی بین واکسن و مرگ و میر وجود نداشته است.

حسینی خاطر نشان کرد: لذا اعلام میکنم که با خاطری آسوده واکسیناسیون را که کار بسیار ضروری است، در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، انجام دهید و ان شاءالله راغب به این کار باشید، تا این پوشش واکسیناسیون در شهرستان تا یک الی دو هفته آینده به نزدیک ۱۰۰ درصد برسد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه اذعان داشت: واکسن هایی که ما الآن داریم، اگر موردی باشد _برای مثال همین واکسنی که از ویروس زنده کرونا است_ خود ما برای خانم های باردار یا افرادی که ضعف ایمنی دارند استفاده نمیکنیم، و ما برای بعضی از این گروه های پر خطر، واکسن مناسب تر که از ویروس کشته شده کرونا است را پیشنهاد میکنیم.

وی افزود: به غیر از این موارد، هیچ مشکلی برای تزریق واکسن و یا حتی نوع واکسن، وجود ندارد، ممکن است یک الی دو واکسن فعلاً به میزان کمتر در دسترس باشد اما امیدواریم این واکسن ها هم به میزان کافی به سبد ما وارد شود تا انتخاب واکسن توسط شهروندان و بر اساس اطلاعاتی که دارند صورت گیرد، ما و همکاران ما هم میتوانیم در این انتخاب راهنمای خوبی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا