انسداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز در اراضی روستای اندریه

مدیر امور منابع آب فیروزکوه گفت: در ماه جاری تعداد ۱۲ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۲۰ اخطاریه در بخش آب های سطحی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، وحید مرادی نسب ، مدیر امور منابع آب فیروزکوه، از انسداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز در یک روز کاری و جلوگیری از برداشت سالانه ۳۳۷ هزار متر مکعب آب خبر داد و افزود: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی از دادستان طی یک روز کاری ۳ حلقه چاه غیر مجاز در محدوده عملکرد این امور در اراضی روستای اندریه در مجموع به عمق ۳۰ متر و با دبی ۱۷ لیتر برثانیه مسدود گردید.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی دشت پر شده است، خاطر نشان کرد: با انجام این عملیات از خروج ۳۳۷ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت فیروزکوه جلوگیری شده است.

مرادی نسب با اشاره به اینکه در ماه جاری تعداد ۱۲ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۲۰ اخطاریه در بخش آب های سطحی صادر شده است، تصریح کرد: ۴۹ حلقه چاه مجاز نیز مورد کنترل و بازدید دوره ای قرار گرفته است.

وی در پایان ضمن تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اذعان داشت: امور منابع آب فیروزکوه بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا