سرپرست روابط عمومی استانداری تهران:

انعکاس عملکرد دستگاه‌های اجرایی از مصادیق جهاد تبیین است

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری در حوزه روابط عمومی گفت: انعکاس واقعیت‌ها و عملکرد دستگاه‌های اجرایی از مصادیق جهاد تبیین است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، محمد صائبی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی راوبط عمومی‌های شهرستان فیروزکوه ضمن تبریک به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات به فعالان و زحمت کشان این عرصه اظهار داشت: اصل کار در روابط عمومی‌ها اطلاع‌رسانی، تولید خبر، محتوا و انتشار آن در جامعه است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها از مظلوم‌ترین جایگاه در دستگاه های اجرایی برخوردارند، افزود: روابط عمومی‌ها خاستگاه اصلی تحولات سازمانی، ارتباطات دوسویه، تفاهم و تعامل هدفمند و یادآور نقش‌های خطیر مسئولیت‌پذیری، شفافیت، درک، فهم و عمل متقابل با استفاده از مکانیزم‌های ارتباطی اخلاقی در جامعه شبکه‌ای و غیرمتمرکز امروزی است.

این مسئول با تاکید بر اینکه روابط عمومی یک علم است، خاطرنشان کرد: می طلبد فعالین این حوزه با فراگیری علم این کار از پس این رسالت خطیر به درستی برآیند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید گمنام در روز گذشته در روستای انزها فیروزکوه گفت: ما تلاش کردیم اخبار این مراسم به خوبی پوشش و انعکاس داده شود که خوشبختانه این مهم با تلاش دوستان روابط عمومی به درستی انجام شد.

صائبی بر لزوم آموزش مناسب به واحد های روابط عمومی در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: برای انعکاس بهتر عملکرد دستگاه ها باید به موضوع آموزش واحد و متمرکز در استان ها و شهرستان ها توجه ویژه ای داشت.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران ادامه داد: باید از ظرفیت های موجود در استان ها و شهرستان ها در بحث آموزش استفاده شود.

صائبی شبکه واحد اطلاع رسانی خدمات را یک خلأ موجود در حوزه روابط عمومی در استانداری تهران برشمرد و عنوان کرد: در شهر و شهرستان‌ها اقداماتی را انجام می‌دهیم و بعضی از این اقدامات در جای خود بسیار جامع است اما متاسفانه به درستی انعکاس داده نمی شود.

وی براستفاده از ابزارهای نوین در بحث پوشش اخبار تاکید کرد و اظهار داشت: نباید از ابزارهای نوین غافل شد چراکه وجود ابزارهای مختلف جهت انتقال اخبار کارآیی خاصی دارد.

این مسئول مطالبه گری را یکی از ابزارهای مهم روابط عمومی دانست و افزود: این موضوع به دفعات از سوی مسئولین مطرح می شود ‌و همواره مورد تاکید استاندار نیز بوده است.

وی با اذعان به اینکه تجربه نگاری در حوزه روابط عمومی بسیار موثر است بیان کرد: تجربه نگاری به عنوان نقشه راه می تواند در بسیاری از موضوعات و مرور کردن آن بین همکاران موثر باشد و باعث انتقال می‌شود.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با بیان اینکه روابط عمومی شغلی دارای استرس زیاد است، تصریح کرد: اشراف حوزه روابط عمومی همین است هرچقدر هم دانش و تجربه زیاد باشد پیچیدگی های آن نیز بیشتر می‌شود و این درایت مدیر و مسئول موفق است و همیشه به آن توصیه می‌شود.

صائبی روابط عمومی را بازوان قدردتمند ادارات برشمرد و ‌تاکید کرد: همه مدیران باید قدردان زحمات ‌تلاش های شبانه روزی فعالان این حوزه باشند چرا که روابط عمومی پل و حلقه ارتباطی موثر مابین مسئولان و مردم هستند.

در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان فیروزکوه که به ریاست فرماندار و با حضور مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران، امام جمعه فیروزکوه و جمعی از مدیران روابط عمومی ادارات از پنج مدیر روابط عمومی برتر بخشداری مرکزی و بخشداری ارجمند، شهرداری شهرفیروزکوه، صنعت معدن تجارت و آموزش و پرورش این شهرستان به جهت حسن انجام وظایف ؛ انتشار به موقع اخبار و عملکردها و بروز رسانی درگاههای ارتباط مردمی تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا