امام جمعه فیروزکوه:

انقلاب اسلامی «الگوی سوم زن» را تحقق بخشید

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: انقلاب اسلامی ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود؛ در شهرستان مسئولین پُرکار و پُرتلاشی وجود دارند؛ میتواند کارهای تحوّلی انجام بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته در شهرستان، گفت: مهمترین و متعالی ترین رسالت زن، تربیت انسان است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: خانه داری و همسرداری و تربیت فرزند، افتخار زن مسلمان است و منافاتی با نقش آفرینی در جامعه ندارد.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی «الگوی سوم زن» را تحقق بخشید؛ الگویی که «نه شرقی است و نه غربی»؛ زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد.

حجت الاسلام حیدری افزود: انقلاب اسلامی ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و درعین حال، در سنگر خانواده و عرصه سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی کرد.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: در ترویج این الگو کوتاهی کردیم که برخی بانوان ما فریب می‌خورند در حالیکه صاحب اصلی شعار “زن، زندگی، آزادی” انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: البته نقش‌آفرینان اصلی عرصه تبیین جایگاه متعالی زن، «خودِ بانوان» هستند.

حجت الاسلام حیدری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «عمده‌ی کار را خود بانوان باید انجام بدهند. شما هستید که میتوانید فکر کنید، اندیشه‌ورزی کنید، مطالعه کنید، معضلات را در مقام نظر و اندیشه حل کنید و در مقام عمل راهکار اجرائی ارائه بدهید. این، کار را بسیار آسان و نزدیک خواهد کرد.»

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: این خلأ را در شهرستان احساس میکنیم و انتظار داریم که بانوان شهرستان در این زمینه اقداماتی انجام دهند و بنده هم در خدمت ایشان هستم.

حجت الاسلام حیدری در خطبه‌ دوم نمازجمعه، بیان داشت: مقام معظم رهبری از حادثه ۱۹ دی، تعبیر کردند به “حادثه تحول آفرین تاریخی”، چرا؟ چون مردم قم احساس تکلیف کردند و با سرعت عمل و اقدام بهنگام، خطرات را به جان خریدند و به میدان آمدند و جرقه انقلاب زده شد و در حدود یکسال انقلاب به پیروزی رسید؛ این درس بزرگ حادثه ۱۹ دی است.

وی اذعان داشت: در اسناد منتشره آمده است که حدود ده ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور آمریکا دستور سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را به سازمان سیا صادر میکند؛ به چه وسیله ای؟ اوّلین نقطه‌ای که ذکر میکند تبلیغات است _رأس همه سیاست ها، تبلیغات است_ .

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: ۴۳ سال است که این سیاست آمریکا ادامه دارد؛ _تأسیس شبکه های متعدد فارسی زبان، شبکه های اجتماعی، هزینه های سنگین، دروغ و هجمه، بکارگیری مزدوران داخلی_ هدف آنها سقوط جمهوری اسلامی است یا اینکه حرکت جمهوری اسلامی را کُند کنند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: جبران کُندی حرکت کشور ممکن است؛ باید بیشتر کار کنیم، بهتر مدیریّت کنیم، مجاهدت خستگی‌ناپذیر کنیم؛ در بخش نظامی، علمی و بخش های تولید و… این کارها شد و جواب داد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: در اغتشاشهای اخیر هم دست دشمن خارجی عیان بود که حالا یک عدّه‌ای انکار کردند؛ هدف اغتشاشگران چه خارجی و چه مزدوران داخلی، برطرف کردن ضعفهای کشور نبود؛ هدفشان از بین بردن نقطه‌های قوّت کشور بود _هرچند سعی میکردند که با تبلیغات، هدف را اعتراض به وضعیت کشور نشان دهند_ .

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: ما مشکل اقتصادی و معیشتی مردم را داریم اما آیا مشکل با آتش زدن سطل آشغال و خسارت زدن به بیت المال، حل میشود؟ میخواستند نقاط قوّت ما، “امنیّت، تحصیل علم، رشد تولید داخلی، گردشگری” را از بین ببرند.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: مهم‌ترین اقدام دشمن، تبلیغات و پروپاگاندا بود؛ به طوری‌که جمهوری اسلامی، در فضای مجازی هر روز ساقط میشد ولی در کف میدان خبری نبود و قاطبه مردم مخالف اغتشاش بودند.

وی افزود: راه علاج تبلیغات، تبیین حقیقت است، از زبانهای مختلف، از حنجره‌های مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف؛ هنرمندان با نقاشی، زبان هنر، شعر و …، با بیان اقناع کننده، استفاده از تمثیل و … در جهاد تبیین تلاش کنند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه اذعان داشت: در شهرستان مسئولین پُرکار و پُرتلاشی وجود دارند؛ میتواند کارهای تحوّلی انجام بگیرد؛ امروز نیاز به کارهای بزرگ و تحول آفرین در سطح شهرستان داریم که نیاز به برنامه ریزی و استفاده از نیروهای دلسوز انقلابی دارد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: مداحان عزیز نقش مهمی در جهاد تبیین دارند؛ شروط موفقیت مداح در انجام وظیفه تبیین، ۱. دغدغه هدایت مردم ۲. معرفت اندوزی و ۳. بروز بودن و تسلط به اتفاقات در دنیا است.

وی درباره سالروز فرار شاه معدوم ایران، گفت: ۲۶ دی سالروز فرار شاه معدوم است؛ خبرگزاری فایننشال تایمز انگلیسی _یکی از قدیمی‌ترین، مهم‌ترین و پرنفوذترین روزنامه‌های اقتصادی سیاسی در جهان_ در سال ۲۰۰۹ در یک فهرست ۱۰ نفره، اسامی دیکتاتور های فراری از کشورشان را منتشر کرده بود که نام شاه ایران در صدر این فهرست قرار داشت.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه افزود: براساس نتایج این گزارش، محمدرضا پهلوی ۳۵ میلیارد دلار دارایی از ایران خارج کرده که ۲۰ میلیارد دلار آن از سوی دولت آمریکا مسدود شده است؛ البته این مبلغ، غیر از ۳۸۴ چمدان طلا و جواهرات و زمین و املاک بود.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: اگر سود این ۳۵ میلیارد دلار را سالانه فقط ۱۰ درصد و در طول ۴۳ سال محاسبه کنیم، حدود دو هزار میلیارد دلار که سهم هر نفر ایرانی از جمعیت ۸۵ میلیونی از این پول اختلاس شده، بیش از بیست میلیارد تومان خواهد بود، یعنی هر نفر صاحب بهترین خانه و خودرو می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا