زارعی نجفدری:

اگر بخواهیم رزمندگان اسلام را بشناسیم باید شخصیت سردار سلیمانی را بشناسیم

زارعی نجفدری گفت: اگر بخواهیم در ارتباط با دفاع مقدس اشاره ای داشته باشیم بد نیست به این برگردیم که فلسفه دشمنی نظام سلطه با انقلاب چه بود که این جنگ تحمیلی را شروع کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، زارعی نجفدری، از پاسداران دوران دفاع مقدس، در خصوص فلسفه دشمنی نظام سلطه با انقلاب گفت: اگر بخواهیم در ارتباط با دفاع مقدس اشاره ای داشته باشیم بد نیست به این برگردیم که فلسفه دشمنی نظام سلطه با انقلاب چه بود که این جنگ تحمیلی را شروع کرد؛ من از منظر روابط بین الملل به موضوع می نگرم؛ چند دهه قبل در ارتباط با بحث چندقطبی بعد از دوقطبی بودن مطرح بود، اگرچه چند دهه قبل این نظریه مطرح شد ولی با پیروزی انقلاب و برهم خوردن معادلات در خاورمیانه نظریه چندقطبی بودن بعد از فروپاشی مطرح شد.

وی در ادامه افزود: بر هم خوردن معادلات منطقه خاورمیانه بدین معنا بود خواب هایی که برای جهان و منطقه دیدند تعبیر نشود؛ در نتیجه با تمام توان وارد جنگ با جمهوری اسلامی شدند؛ اگر تمام دنیا پشت صدام بودند نه به خاطر صدام بلکه به این دلیل بود که مرکز ثقل تحولات جهان در آینده دچار تحول شد و نقشه‌های نظام سلطه را بهم می‌ریخت؛ اگر تحلیل بر این باشد که جهان پشت صدام بخاطر صدام ایستاد تحلیل سطحی است، آنها برای اهداف بزرگی پشت صدام ایستادند.

زارعی نجفدری خاطر نشان کرد: جنگی که بر ایران تحمیل شد جنگ تمام عیار در مقابل نظام سلطه جهانی، چه بلوک شرق و چه بلوک غرب، بود لذا اهمیت این امر مشخص می شود؛ در اینجا دو نظریه مطرح بود، بعد از فروپاشی نظام دوقطبی، یک نظام تک قطبی با رهبری امریکا شکل گیرد؛ نظریه دیگر این بود که بعد از فروپاشی نظام دوقطبی جهان به سمت نظام چندقطبی پیش می‌رود که قطب غالب جهان اسلام است.

این پاسدار دوران دفاع مقدس اذعان داشت: آن چیزی که در آینده قدرت لازم برای رهبری جهان را دارد قطب جهان اسلام است؛ آن جایی که می‌تواند این جهان اسلام را رهبری کند جایی است که تحولات منطقه و جهان را رقم می‌زند که آن جمهوری اسلامی و نظام ولایی ایران است؛ وقتی این بحث مطرح شد بدنبال خاورمیانه جدید بودند؛ این خاورمیانه با چه معادلاتی باید شکل گیرد؟ در اینجا کشورهای خاورمیانه را با تطمیع به سمت خود کشاندند و در اینجا بود داعش شکل گرفت؛ قبل از آن روی این ۱۵ سال کار شد تا یک حرکت موازی در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار دهند تا این حرکت موازی بتواند جبهه مقاومت را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: داعش نیامد که برود، داعش را آوردند تا خاورمیانه جدید شکل گیرد؛ داعش را آوردند تا ایران به چند قسمت تقسیم شود؛ در مقابل این حرکت موازی آن جریانی که قدعلم کرد جبهه مقاومت بود؛ سردمدار جبهه مقاومت سردار سلیمانی بود.

زارعی نجفدری تاکید کرد: در اینجا اهمیت انقلاب اسلامی و اهمیت سردار سلیمانی مشخص می‌شود؛ کارویژه سردار سلیمانی مقاومت در مقابل نظام سلطه بود تا خاورمیانه جدید را شکل ندهد، مقاومت در برابر جریان موازی که قصد داشت اسلام را همواره مخدوش نشان دهد، ایستاد؛ طبق گفته رهبری علیرغم تمام توصیفات از سردار سلیمانی هنوز نمی‌دانیم او که بود و چه کرد؛ خاورمیانه جدید به معنای حذف اسلام و حذف جمهوری اسلامی بود.

زارعی نجفدری در پایان اشاره داشت: سردار سلیمانی جوان جبهه دفاع مقدس است؛ اگر بخواهیم رزمندگان اسلام را بشناسیم باید شخصیت سردار سلیمانی را بشناسیم؛ او شاگرد مکتب امام خمینی بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا