فرماندار فیروزکوه:

اگر روحیه انقلابی داشته باشیم هیچگاه مایوس نمی شویم

فرماندار فیروزکوه گفت: سلاح نورانیت و شجاعت بود که ما را در میدان جنگ پیروز ساخت، دشمن را شکست دادیم و امروز هم بر این پیروزی، استوار پیش می رویم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه در مراسم راهیان نور مجازی فیروزکوه گفت: گِردِ هم آمده ایم تا سند معتبر انسانیت یعنی قرآن کریم پایدار بماند و راهِ انسانیت و نورانیت آن پیموده شود، آمده ایم تا باورهای انسانی پایدار و ماندگار بماند؛ از سنگر تحصیل و علم گرفته تا سنگر فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره و راه نورانیت را طی کنیم.

وی تصریح کرد: این پایداری است با توجه به اینکه سالیان سال، جهان در معرض تاخت و تاز قدرت های شوم بود و به اَبَر قدرت نام گرفته بودند، به تاریکی مذلّت نائل شدند و خواهند شد؛ بالاخره انسان و بشریت از تاریکی ها، ظلمت و خوف رهایی یافت، شهدا باعث شدند تا ما این راه را بهتر بشناسیم.

این مقام مسئول افزود: شناسنامه راه قرآن، شهدا بودند و هستند، این همه اوصاف و شرح حالی که از زندگی شهدا و یادگاران دوران دفاع مقدس، آزادگان عزیز، جانبازان گرانقدر و همه کسانی که عمر خویش را در طبق اخلاص در مصاف اسلام ناب محمدی به کار گرفتند تا انسان زنده باشد.

فرماندار فیروزکوه اظهار داشت: انسانی زنده است که در مصاف دین مبین اسلام و راهبرد انقلاب اسلامی، زندگی خویش را ترغیب کند، اگر امروز نبرد و مقابله ای از سردمداران کُفر و تا نفاق الحاق گرفته است و کسانی که به افتراق و اختلاف بشریت، جوامع و انسانیت می اندیشند، به دلیل این است که در این راه، حق و نورانیت وجود دارد.

مهری خاطر نشان کرد: این افراد می خواهند بساط جلوه نورانی انسانیت و انقلاب اسلامی وجود نداشته باشد، این صورت مسئله برای آنها مزاحم و مشکل است، اما کسی که نگهدار این نورانیت است خداوند عزوجل است.

وی عنوان کرد: آن دست الهی که بر سرِ انقلاب اسلامی بود و ما در دوران دفاع مقدس که به لحاظ تجهیزات، سلاح و حتی حرفه های گوناگون در نبرد با دشمن، کاستی هایی بودع و امکاناتِ بسیار ناچیز داشتیم، سلاح نورانیت و شجاعت بود که ما را در میدان جنگ پیروز ساخت، دشمن را شکست دادیم و امروز هم بر این پیروزی، استوار پیش می رویم.

فرماندار فیروزکوه گفت: کسانی که بلند قامت هستند و در مسیر تفکر انسانی و اسلامی حرکت می کنند به یک چیز آن هم به توحید می اندیشند، اگر در مسیر توحید، رهبری معظم انقلاب اسلامی را نداشته باشیم، گمراه می مانیم، لذا راه ولایت و امامت به این دلیل خطاب می شود.

این مقام مسئول بیان داشت: امامت، در مسیری که ما حرکت می کنیم، چراغ هدایت است، امامت به ما شجاعت، شهامت و درس چگونه زیستن و درست زیستن را می آموزد، این معلم بزرگ یعنی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، که ملّتی آگاه و بصیر، با ایدئولوژی اسلامی از جنس تشیع و از روحیه انقلابی باورهای درستِ قرآنی این مسیر را طی می کنیم.

وی افزود: ما اگر بر پایه همین روحیه باشیم، هیچگاه مایوس و ناامید نمی شویم، در صحنه های گوناگون، از جنگ نرم و جنگ سخت دشمن هراسی نداریم؛ در هر صحنه ای، با بصیرت، با دقت و هر چند با ملالت باشد، این مسیر را طی می کنیم و هیچگاه دچار ضعفی نمی شویم، ما باید با روحیه بالا و با امید و افقی روشن و مشخص این مسیر را طی کنیم.

مهری تصریح کرد: اگر چه بعضی اوقات در جامعه، سُست می شویم اما آنچه که باعث می شود تا مقاوم، مستحکم و درست، راهِ کتابت الله را ادامه دهیم، یادِ شهدا، یادِ قرآن کریم و همین گردهمایی های نورانی است.

فرماندار فیروزکوه خاطر نشان کرد: ما خود را باور کنیم، استعداد ها و قابلیت های فناورانه و آگاهانه در صحنه را بشناسیم و از انقلاب اسلامی حفاظت کنیم، در عرصه سیاسی به حضور در پای سنگر انتخابات، در عرصه اجتماعی به فعال بودن، در عرصه فرهنگی به تجهیز شدن به علم و باور های درست و در عرصه زیست محیطی به یکدیگر و داشتن محیطی آرامی، توجه کنیم.

وی گفت: امیدواریم این راه را همچنان پر دوام و با دقت و با درایت بیش از پیش، طی کنیم و هرگز تحت تاثیر و تسلیم باورهای نادرست جنگ نرمِ روانشناسانه دشمنان در عصر حاضر نشویم؛ نباید غفلت کنیم، زیرا راهِ شهدا این است که ما این مسیر را عزتمندانه طی کنیم، نکند که هیچ یک از نسیم ها و بادهای سردِ معیشتی، اقتصادی و مشکلات دیگر بر ما تاثیر بگذارد و باور ما را عوض کند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: درس شهدا و راهیان نور این است که ما روز به روز، مقاوم تر، صبورتر، آگاه تر و بر باورهای انقلابی خویش مجهز تر، در این مسیر پیش برویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا