رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

باغداران استان تهران سالانه ۱۵ هزار تُن میوه خشک تولید می کنند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: باغداران استان تهران سالانه ۱۵ هزار و ۴۲۳ تُن میوه خشک تولید می کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از مهر، کریم ذوالفقاری ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، با اشاره به اینکه سهم استان تهران از محصولات باغی کشور ۶ درصد است اظهار داشت: هم اکنون استان تهران دارای ۴۷ هزار هکتار باغ است.

کریم ذوالفقاری با بیان اینکه محصولاتی مثل سیب دماوند، گلابی ملارد، گیلاس و آلبالو شمیرانات، انگور رباط کریم، پسته ورامین، گردو و انار فیروزکوه و گوجه، آلو، هلو، شلیل و قیسی شهریار دارای بیشترین میزان تولید و رتبه نخست در سطح استان است افزود: سالانه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول از این باغات تولید و روانه بازار می‌ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به تولید میوه خشک در استان تهران اشاره کرد و عنوان داشت: باغداران استان تهران به تولید میوه‌ های خشک مثل پسته، بادام، گردو و سنجد در سطح ۱۲ هزار و ششصد و بیست و نه هکتار مشغول هستند و سالانه ۱۵ هزار و ۴۲۳ تُن میوه خشک تولید می ‌کنند.

کریم ذوالفقاری به برداشت محصول طی سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: ۳۴۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع میوه‌ های دانه دار شامل سیب و گلابی در طی سال گذشته از باغات استان تهران برداشت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا