بحث بهداشت و درمان؛ بزرگ ترین مشکل خانواده های ایثارگر و شاهد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه گفت: شهرستان فیروزکوه شرایط خاصی دارد که با بررسی وضعیت بزرگ ترین مشکل را در بخش بهداشت و درمان می دانم؛ نیاز است بخش بهداشت و درمان، درمانگاه ها، بیمارستان های ما بیشتر تجهیز شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، غلامرضا نیکدل، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه در خصوص خدمات ارائه شده توسط بنیاد به خانواده های ایثارگر و شاهد، گفت: با انتشار ویروس کرونا از خانواده های ایثارگر و شاهد شهرستان درخواست کردیم ارتباط فیزیکی و حضوری در بنیاد نداشته باشند، کارشناسان فعالیت ها را به صورت تلفنی پیگیری خواهند کرد؛ اگر در مواردی نیاز به حضور این خانواده ها در اداره بود با تعیین وقت قبلی برای جلوگیری از تجمع افراد و با رعایت پروتوکل های بهداشتی انجام می گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه در ادامه اذعان داشت: دیدارها با خانواده شهدا و ایثارگر در این مدت به صورت تلفنی و گاهاً به صورت ارتباط تصویری از طریق فضای مجازی انجام می شد؛ با شیوع ویروس کرونا تلاش کردیم بسته های فرهنگی شامل کتاب های الکترونیکی را از طریق فضای مجازی در اختیار خانواده های شهدا و ایثارگر قرار دهیم؛ همچنین تعدادی کلیپ ورزشی مناسب با شرایط جسمی جانبازان و خانواده ها نیز از طریق فضای مجازی برای این عزیزان ارسال شد.

۳۵۰ نفر؛ آمار جانبازان شهرستان فیروزکوه 

وی با اشاره به فوت جانباز ۹۸ ساله شهرستان فیروزکوه، به علت کهولت سن اشاره داشت: جانباز حسین اسفندیار در روستای لزور متولد شد و در زمان جنگ تحمیلی همراه با فرزندانش به جبهه نبرد حق علیه باطل پیوست؛ ایشان در سن ۹۸ سالگی به علت کهولت سن در شب قدر درگذشت.

غلامرضا نیکدل در ادامه به تعداد آمار جانبازان شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و گفت: آمار جانبازان شهرستان فیروزکوه ۳۵۰ نفر است که قسمت اعظمی از این عزیزان در روستاهای شهرستان ساکن هستند؛ برخی از این عزیزان نیز در فصول سرد در سایر شهرستان های استان تهران و بعضاً در استان هایی همچون سمنان و مازندران سکونت دارند؛ این وضعیت خدمات رسانی بنیاد را گسترده تر می کند که به منظور رفاه حال این عزیزان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه حوزه های خدمات رسانی به جامعه ایثارگر شهرستان را بیان و تصریح کرد: در بحث اشتغال جانبازان و فرزندان این عزیزان قسمتی سهمیه از اداره کل و قسمتی از طریق ارتباطاتی که با ادارات داریم خواهند داشت که با اختصاص مصاحبه و گزینش قدری بحث سهمیه بندی اشتغال کمرنگ تر شده است.

کل خانواده های ایثارگر و شهدا تحت بیمه عمر و حوادث هستند

این مقام مسئول گفت: کل خانواده های ایثارگر و شهدا تحت بیمه عمر و حوادث هستند که در صورت نیاز بتوانند از خدمات این بیمه استفاده نمایند.

وی با اشاره به بیمه تکمیلی خانواده های شهدا و ایثارگر خاطر نشان کرد: به دلیل عدم استقبال درمانگاه، بیمارستان و داروخانه ها شهرستان این امر مسکوت مانده بود؛ خانواده های ما برای کار درمانی مخصوصاً تهیه دارو باید به شهرهای همجوار مراجعه می کردند که با توجه به حضور رئیس بیمه دی استان، رئیس بیمارستان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان، داروخانه شهرستان قرار شد اواخر اردیبهشت ماه با حضور کارشناسان بیمه دی و آموزش کارشناسان داروخانه ها و بیمارستان ها و نصب سیستم نرم افزاری این کار شروع شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا این امر متوقف شد ولیکن با توجه به کنترل حداقلی این ویروس این امر پیگیری خواهد شد.

غلامرضا نیکدل با اشاره به ورود بنیاد شهید به بحث سربازی فرزندان جانبازان و خانواده های ایثارگر اظهار داشت: فرزندان خانواده ها با احراز شرایط و ارائه مدارک می توانند از خدمات کسر خدمت یا معافیت سربازی استفاده کنند؛ در صورت بیکار بودن جانباز وام خوداشتغالی در قالب وام هایی کشاورزی، راه اندازی دامداری به عزیزان واجد شرایط  داده می شود؛ همچنین وام ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی است که با سهمیه ای که اداره کل اختصاص می دهد این امر انجام می شود؛ وام مسکن و وام صندوق شاهد نیز ارائه می شود که با عضو شدن اختیاری افراد در این صندوق و کسر مبلغی از حقوق این عزیزان این وام در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

بحث بهداشت و درمان؛ بزرگ ترین مشکل خانواده های ایثارگر و شاهد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه با اشاره به خدمات تخصصی بنیاد شهید بیان کرد: خدمات ما در قالب معاونت بهداشت و درمان، معاونت تعاون و امور اجتماعی، معاونت فرهنگی است؛ خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران که به بخشی از آنها اشاره کردم در قالب این معاونت ها انجام می شود.

وی تاکید کرد: شهرستان فیروزکوه شرایط خاصی دارد که با بررسی وضعیت بزرگ ترین مشکل را در بخش بهداشت و درمان می دانم که خانواده های ما مجبور هستند به شهرستان های همجوار مراجعه کنند؛ نیاز است بخش بهداشت و درمان، درمانگاه ها، بیمارستان های ما بیشتر تجهیز شوند؛ با حضور بیمه دی در شهرستان امیدواریم بزرگ ترین مشکل خانواده های ما مرتفع شود.

غلامرضا نیکدل همچنین اشاره داشت: مورد بعدی از مشکلاتی که خانواده های ما به آن اشاره داشتند، بحث اشتغال است که این مسائل تنها مختص شهرستان فیروزکوه نیست ولی تلاش می کنیم با ارتباط بین روسای ادارت و همچنین فرماندار و امام جمعه شهرستان در رفع این مشکل قدم برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا