کارشناس مذهبی:

برای شما در زندگی پیامبر اکرم الگو حسنه وجود دارد/اخلاق نیکو؛ معجزه پیامبر(ص)

کارشناس مذهبی گفت: یک ویژگی منحصر به فرد پیامبر اسلام اخلاق نیک ایشان بود که اخلاق نیک ویژگی است که همه دل ها را متوجه خود می کند حتی دشمن را هم خاضع می کند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سراج کارشناس مذهبی ا گفت: پیامبر اکرم (ص) شخصیت منحصر به فردی داشت، انسانی کامل و اشرف انبیا بود که درباره ویژگی های شخصیتی آن حضرت کتاب های زیادی مانند کتاب سنن النبی علامه طبابایی، درباره اخلاق و سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) نوشته شده است.

وی افزود: یک ویژگی منحصر به فرد پیامبر اسلام اخلاق نیک ایشان بود که اخلاق نیک ویژگی است که همه دل ها را متوجه خود می کند حتی دشمن را هم خاضع می کند اما ممکن است گاهی دشمن به خاطر دانش باطل ویژگی اخلاقی افراد را نادیده بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سراج در خصوص اهمیت اخلاق نیک پیامبر (ص) بیان داشت: در قرآن کریم بیان شد که خداوند به پیامبر (ص) فرمودند “اگر اخلاق نیک تو نبود مردم از اطراف تو پراکنده می شدند”؛ با این که حضرت محمد (ص) معجزات حسی که مردم می توانستند ببینند را داشتند معجزه عقلانی ایشان که قرآن کریم بوده است را دارا بودند اما خداوند به این معجزات اشاره نکردند و به اخلاق نیک ایشان اشاره شد؛ این امر نشان می دهد که اخلاق نیک می تواند در جای خود بزرگ ترین معجزات باشد.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: به دلیل این که پیامبر اکرم در اخلاق کامل هستند خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند ” لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ”، برای شما در زندگی پیامبر اکرم الگو حسنه وجود دارد، خداوند در جای دیگر می فرمایند ” وَإِنَّکَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِیمٍ” که پیامبر اکرم عظیم ترین اخلاقیات نیک را دارا هستند.

وی در پایان تاکید کرد: اخلاق اکتسابی است؛ بخشی از اخلاق مربوط به تربیت خانوادگی و تربیت در فضای آموزشی افراد می باشد؛ اراده برای انجام کاری زمانی شکل می گیرد که افراد درک کنند سعادتمندی دنیا و آخرت در اخلاق نیک وجود دارد؛ همان طور که در روایات بیان شده “اخلاق خود را نیکو گردانید تا روزیتان وسیع گردد”.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا