برخورد سارگپه پابلند با قطار در فیروزکوه

یک پرنده شکاری پس از برخورد با قطار به دلیل آسیب‌دیدگی شدید، فیروزکوه معدوم شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از میزان، برخورد پرندگان با قطار، معضلی است که ظاهرا راهی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. معضلی که قربانیان آن گونه‌های متعدد حیات وحش هستند: از خرس گرفته تا عقاب. البته پرندگان شکاری، بیش از سایر جانوران این حادثه بعضا مرگ‌بار را تجربه می‌کنند.

سارگپه پابلندی که در فیروزکوه با قطار مسافربری برخورد کرد یکی از این قربانیان است. این پرنده شکاری زیبا پس از حادثه به اداره محیط زیست فیروزکوه منتقل شد.

فرشاد فیروزنیا، رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه درباره سرنوشت این پرنده به میزان گفت: این سارگپه را پس از برخورد با قطار به داره منتقل کردیم اما متاسفانه آسیب‌دیدگی‌ها و شکستگی‌ها به قدری شدید بود که حیوان، شانسی برای درمان نداشت. این پرنده مصدوم نهایتا معدوم و دفن شد.

سارگپه، پرنده‌ای شکاری است که تنوع رنگی زیادی دارد و معمولا از روی عادت های رفتاری، ژست های نشستن و گردن باریک ترش نسبت به سایر سارگپه‌ها قابل شناسایی است. سارگپه در دشت‌های وسیع، استپ‌ها، نواحی نیمه بیابانی، کوهستان‌ها و مناطق بدون درخت دیده می‌شود و معمولا روی زمین و گاهی نیز روی تک درخت‌ها آشیانه می سازد. سارگپه از پستانداران کوچک، جوندگان، پرندگان کوچک و حشرات تغذیه می‌کند.

چندی پیش هم یک عقاب طلایی در نزدیکی شیراز پس از برخورد با قطار دچار آسیب‌دیدگی شد که درمان و نگهداری از آن را دوستداران حیات وحش بر عهده گرفتند اما به گفته کارشناسان حیات وحش این عقاب طلایی هرگز شانسی برای بازگشت به طبیعت نداشته و در بهترین حالت به یکی از باغ‌های وحش یا باغ‌های پرندگان منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا