فرماندار فیروزکوه:

برف حریف مسیرهای کوهستانی فیروزکوه نشد

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به بارش قابل توجه برف و باران در این شهرستان اعلام کرد: این بارش ها منجر به مسدود شدن مسیرهای روستایی و شهری این شهرستان نشد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی گفت: از روزهای گذشته ستاد مدیریت بحران شهرستان با همکاری عوامل راهداری و شهرداری با در اختیار داشتن امکانات مناسب پذیرای این بارش برف بودند.

وی افزود: این بارش ها که از ساعات اولیه بامداد شنبه آغاز شده بود تمامی مسیرهای این شهرستان را در گیر کرده بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزکوه ادامه داد: برای جلوگیری از مسدود شدن مسیرها عملیات شن و نمک پاشی در مسیرها آغاز شد و موجب شد که تردد خودروها در مسیرهای این شهرستان همچون گذشته ساری و جاری باشد.

افتتاح ششمین انبار نمک در گردنه گدوک

وی با اشاره به راه اندازی ششمین انبار نمک این شهرستان در گردنه گدوک نیز گفت: به منظور جلوگیری از انسداد مسیرها در روزهای گذشته ششمین انبار نمک را در گردنه گدوک افتتاح کردیم.

جمارانی خاطرنشان کرد: گردنه های امین آباد؛ پشم و گدوک برای ما بسیار مهم و ضروری است و بیشترین بارش های برف شهرستان فیروزکوه در این مناطق صورت می گیرد.

وی با اشاره به لغزندگی تمامی مسیرهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: بدلیل اجرای تمهیدات کرونایی شاهد کاهش تردد خودروهای شخصی هستیم اما عبور و مرور خودروهای سنگین باری و مسافربری در این شهرستان همچنان ادامه دارد و از رانندگان می خواهیم حتما وسایل خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

به گفته فرماندار فیروزکوه؛ عملیات شن؛ نمک پاشی و برف روبی در تمامی مسیرهای روستایی و شهری با همکاری دهیاران و شهرداران بصورت شبانه روزی در حال انجام است.

۹۰ درصد واحدهای صنفی محدودیت ها را رعایت کردند

وی همچنین با اشاره به اجرایی شدن تمهیدات کرونایی در این شهرستان نیز گفت: روز گذشته اولین روز اجرای این محدودیت در فیروزکوه بودیم که با بازدیدی که با حضور بازرسان در سطح شهر داشتیم ۹۰ درصد واحدهای صنفی نسبت به تعطیلی مغازه ها اقدام کرده بودند و آن دسته از مغازه هایی که بدلایل عدم اطلاع مشغول فعالیت بودند اخطار دریافت کردند.

وضعیت فیروزکوه قرمز است

یوسفی جمارانی با بیان اینکه همچنان شهرستان فیروزکوه در وضعیت قرمز بسر می برد گفت: این شهرستان ۳۴ هزار نفر بیشتر جمعیت ندارد و اگر به ازای هر ۱۰ هزار نفر کرونای ۴ نفر مثبت باشد آن شهرستان در وضعیت قرمز قرار می گیرد به همین منظور هم اکنون شهرستان فیروزکوه ۷ بیمار کرونایی دارد که تست ۴ نفر از این افراد مثبت بوده و در بیمارستان امام خمینی (ره) تحت درمان هستند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان کوهستانی فیروزکوه در شمال شرقی تهران قرار دارد که بیشترین بارش های برف و باران استان تهران در این شهرستان صورت می گیرد.

شهرستان فیروزکوه متشکل از دو بخش مرکزی و ارجمند با جمعیتی افزون بر ۳۴ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان نقطه اتصال سه استان تهران، مازندران و سمنان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا