کارشناس مذهبی:

بروز کرامت در زندگی امام حسن(ع) بیشتر بوده است/مردم گرایش به خوبی دارند

کارشناس مذهبی گفت: به نظر بنده بسیاری از افراد تلاش خود را می کنند تا خوب باشند اما گاهی وقت ها ممکن است که اتفاقات سیاسی، اقتصادی و غیره اثر بگذارند و در یک دوره زمانی این گرایش به خوبی را در افراد کم رنگ کند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم سراج، کارشناس مذهبی گفت: “ائمه کُلُّهُم نورٌ واحِدٌ”، ائمه اطهار در اخلاق، دیدگاه های نظری و عرفانی و صفات نیکو انسانی در یک سطح قرار دارند و همه کریم و بخشنده بودند اما گفته شد ظهور و بروز برخی صفات در زندگی بعضی از ائمه بیشتر بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ظهور و بروز کرامت در زندگی امام حسن مجتبی (ع) به شکل های مختلف و کمک هایی که به خانواده خود و مردم نیازمند داشتند بیشتر بود به همین دلیل به ایشان کریم اهل بیت می گویند.

حجت الاسلام و المسلمین سراج اذعان داشت: فطرت انسان گرایش به خوبی ها دارد و اگر این فطرت با راهنمایی پیشوایان دین همراه شود راه خودش را بهتر پیدا می کند؛ گرایش به اخلاق در همه انسان ها وجود دارد؛ فطرت اخلاق مدارانه مردم ما با هدایت های اخلاقی پیامبر اکرم (ص) همراه شده است.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: قطعاً مردم طالب این هستند که خوب باشند؛ به نظر بنده بسیاری از افراد تلاش خود را می کنند تا خوب باشند اما گاهی وقت ها ممکن است که اتفاقات سیاسی، اقتصادی و غیره اثر بگذارند و در یک دوره زمانی این گرایش به خوبی را در افراد کم رنگ کند اما این یک امر ذاتی است؛ مردم تلاش می کنند که خوب باشند اما این خوب بودن در بعضی افراد بیشتر و در بعضی دیگر کمتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا