برگزاری برنامه «نسیم آفتاب» ویژه روستاهای فیروزکوه بصورت مجازی

عصر شعر و آواز سنتی بصورت مجازی ویژه روستاهای فیروزکوه با عنوان «نسیم آفتاب» در شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، عصر شعر و آواز سنتی بصورت مجازی ویژه روستاهای فیروزکوه با عنوان «نسیم آفتاب» با مشارکت انجمن ادبی امیری فیروزکوهی و بسیج هنرمندان و کانون های مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور کتابخانه ها شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

سید حسن حسینی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزکوه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) که به نام روز پرستار نام گذاری شده، اذعان داشت: هدف از برگزاری این برنامه ترویج فرهنگ در خانه بمانیم در ایامی که درگیر بیماری منحوس کرونا هستیم، بود؛ این برنامه در راستای نشر این فرهنگ و شناسایی، حمایت، تشویق و ایجاد انگیزه در عرصه فرهنگی برای شاعران روستا برگزار شد.

وی در ادامه افزود: اجرای عصر شعر و آواز مجازی ویژه روستاهای فیروزکوه می تواند نمادی برای بسیاری از برنامه های فرهنگی دیگر باشد که خانواده ها ضمن پاسداشت فرهنگ صله ارحام، از دورهمی حضوری اجتناب کنند تا با این شیوه به سلامت جامعه و قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

همچنین روح الله حسینی بخشدار مرکزی نیز با تبریک روز میلاد حضرت زینب (س) و تقدیر از عوامل برنامه عصر شعر ویژه روستاهای فیروزکوه اظهار داشت: پرداختن به فرهنگ روستا حرکت بسیار ارزنده ای است خصوصاً در روز مبارک که به نام حضرت زینب (س) مزین شده است.

حسینی همچنین در این زمینه اذعان داشت: امیدواریم که با تداوم این برنامه ها موجبات رونق فرهنگی و حفظ و اشاعه فعالیت ها در روستاها بیش از پیش فراهم شود.

گفتنی است در این برنامه شاعرانی از انجمن ادبی امیری و شاعران کانون های مساجد و بسیج هنرمندان شرکت داشتند.

شایان ذکر است هنرمندان انجمن موسیقی نیز در خلال این برنامه به اجرای قطعاتی در موسیقی سنتی پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا