برگزاری دومین جلسۀ کمیتۀ همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش فیروزکوه

دومین جلسۀ کمیتۀ همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش فیروزکوه با حضور اعضاء این کمیته در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: ارتباط حوزه علمیه با آموزش و پرورش امری ضروری و مهم است. دانش‌آموزان گاه دغدغه‌ها و سوالهایی در ذهن دارند که در بستر این ارتباط می‌توانند با کارشناسان دینی مطرح کنند و پاسخ خود را دریافت کنند؛ سوالهایی که بنابر دلایلی حتی به پدر و مادر خود هم نمی‌توانند بگویند.

وی تاکید کرد: در بحث طلاب و کارشناسان دینی در شهرستان فیروزکوه ظرفیت خوبی وجود دارد‌، اگر حضور در مدارس به دلیل شرایط موجود امکانپذیر نیست، می‌توان از فضای مجازی برای انتقال آموزه‌های دینی بهره برد.

فاطمه سیر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه نیز در این نشست اذعان داشت: در سند تحول بنیادین به عنوان سند راهبردی تعلیم و تربیت کشور ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی به عنوان مهمترین محور این سند مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا یکی از فعالیت‌های مورد توجه جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه با هدف ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش در دست‌یابی به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین است و توجه به تداوم وضعیت بیماری کرونا در مدارس، فعالیت‌ها به گونه‌ای تنظیم شده تا به اهداف کمی و کیفی برنامه‌های اجرایی دست پیدا کنیم.

فاطمه سیر ضمن قدردانی از همکاری امام جمعه شهرستان در تهیۀ برنامه هفتگی “حدیث مدرسه” یادآور شد: فضای مجازی می‌تواند فرصتی بی‌بدیل در تولید محتواهای اثرگذار و ارزشمند باشد تا دانش آموزان با انجام تکالیف دینی به آرامش واقعی دست یابند.

بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و پشنهادهای نمایندگان حوزۀ علمیۀ برادران و خواهران شهرستان فیروزکوه از دیگر بخشهای این جلسه بود.

شایان ذکر است هدف کمیته همکاری ‌های حوزۀ علمیه و آموزش و پرورش، تربیت و ارتقای اخلاقی و دینی دانش‌آموزان، تعمیق روحیۀ خودباوری و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان، آموزش سبک زندگی اسلامی- ایرانی و استفاده از ظرفیت کارشناسان دین برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا