برگزاری مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره صمت شهرستان فیروزکوه

مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره صمت شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره صمت شهرستان فیروزکوه با حضور نماینده مردم شهرستان های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورهای اسلامی، جانشین فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه، مهندس موسوی مجد رئیس اداره منابع انسانی استان تهران، مهندس پورحیدری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان صمت و رئسای ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

مدیریت حوزه صنعت، معدن و تجارت در فیروزکوه یک مدیر پای کار میخواهد که شبانه روز برای حل مشکلات مردم بدود

سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی، گفت: حضرت امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری به اهمیت نقش اصناف در پیروزی انقلاب، در هشت سال دفاع مقدس و در تمام اتفاقاتی که در این سال های انقلاب افتاده بارها اشاره کردند.

وی تصریح کرد: این حجت بر ما تمام شده است، یعنی انتخابات ریاست جمهوری که برگزار شد و رایی که جناب آقای دکتر رئیسی آوردند مجموعه سه قوه الآن با هم هماهنگ هستند، البته شروع کار دولت جدید از شهریور ماه خواهد بود ولیکن ما در جبهه انقلاب باید همه تلاش خود را بکنیم.

رسولی نژاد با اشاره به اهمیت اداره صمت، بیان داشت: بنده به سرپرست جدید اداره صمت فیروزکوه عرض میکنم که واقعاً ما نمیتوانیم لحظه ای استراحت داشته باشیم، مخصوصاً اداره صمت که اداره حساس و مهمی است، باید شبانه روز در بخش های مختلف کار و تلاش کنیم؛ به معنای واقعی خواب بر دیدگان ما باید حرام شود وقتی این همه مشکلات وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری چند سال قبل هشدار دادند، این نشان میدهد که رهبر ما چه قدر حکیم و فرزانه است که چند سال قبل پیش بینی امروز را میکردند، ایشان فرمودند انرژی هسته ای نباید متوقف شود، بخشی از برق مورد نیاز ما باید از اینجا تامین شود، حداقل آن زمان ۲۵ هزار مگاوات، ما الآن در کشور باید ۷۵ هزار مگاوات برق تولید کنیم.

رسولی نژاد افزود: الآن تولید برق در کشور ما ۵۴ هزار مگاوات و مصرف ما ۶۴ هزار مگاوات است، ما ۱۰ هزار مگاوات برق کم داریم، در نتیجه اول به صنعت فشار آوردند و صنایع ما را به تعطیلی کشاندند؛ به جای اینکه اول سراغ ارزهای دیجیتالی بروند که این ارزها بیشترین مصرف برق را دارد و کمترین اشتغال را ایجاد میکند.

وی درباره قطعی برق در شهرستان دماوند گفت: در شهرستان دماوند سه ساعت برق چاه های آب قطع میشود، بعد هم سه ساعت پمپاژها قطع میشود که مجموعاً ۶ ساعت میشود، بعد حداقل ۲ ساعت زمان میبرد تا مقداری آب ذخیره شود و گاهی اوقات مردم ۸ الی ۱۰ ساعت آب آشامیدنی ندارند.

رسولی نژاد خاطر نشان کرد: بعد خانواده آقای وزیر نیرو خارج از کشور هستند و خودِ او در هتل اسپیناس که یکی از گران ترین هتل های کشور می باشد در کمال آسایش و رفاه سکونت دارد و مردم ما اینجور، تجمعات مردمی که اتفاق افتاده است، هم برق قطع شده و هم در بعضی نقاط آب قطع شده است.

نماینده مردم شهرستان های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طبق قانون ما هیچ مدیر دو تابعیتی نباید داشته باشیم اما داریم، ما در کمیسیون قضائی مجلس تصویب کردیم کسانی که مسئولیت دارند، تا سه سال بعد از پایان مسئولیت آنها حق خروج از کشور را ندارند، ان شاءالله این مصوبه هفته آینده به دستور مجلس می آید.

وی تصریح کرد: ما در زمان جنگ مشکل داشتیم و برق یا به علت حملات هوایی یا به علت کمبود قطع میشد، اما بعد از آن مخصوصاً در دولت های نهم و دهم ۸۲ درصد افزایش تولید برق داشتیم و الآن در این دولت ۲۵ درصد افزایش داریم، در آن دولت ها ۸۲ درصد افزایش تولید برق داشتیم خوب الآن کسبه دارند آسیب میبینند.

رسولی نژاد درباره تعطیلی کسب و کار در شرایط کرونا اظهار داشت: اینکه بر قضیه کرونا حساس هستند، اینکه چرا اول از همه جا فیروزکوه‌ اعلام میشود؟ درحالی که ما فقط یک بیمار کرونا مثبت و ۶ نفر بستری داشتیم؛ میگویند در وزارت بهداشت و درمان سیستم ماسک است که این سیستم میگوید اگر در شهرهای زیرِ ۱۰۰ هزار نفر یک نفر کرونا مثبت باشد میتواند وضعیت قرمز شود، و بعد از آن هم کار و کسبه تعطیل میشود.

نماینده مردم شهرستان های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: اکنون جمعیت شهرستان فیروزکوه چندبرابر شده است، تابستان است، روستاهای ما که در زمستان خالی از سکنه هستند الآن ۴۰۰، ۵۰۰، ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ نفر در روستاها هستند، اگر ۶ الی ۷ نفر به دلیل کرونا بستری میشوند نباید یک دفعه تمام کسب و کار مردم درگیر شود، آن از قصه برق، آب، فشار بر صنایع، چهار کاسب هم میخواهند لقمه حلال خانه خود ببرند.

وی اذعان داشت: ما مدیر جهادی و پای کار میخواهیم، مدیری که شب و روز برای مردم تلاش کند، صنعت، معدن و تجارت مهم ترین وزارتخانه کشور و کمیسیون صنایع و معدن یکی از مهم ترین کمیسیون های مجلس است؛ مدیریت این حوزه در شهرستان هم یک مدیر پای کار میخواهد که شبانه روز برای حل مشکلات مردم بدود.

مدیری که بخواهد در اتاق خود پشت میز بنشیند و مدیریت کند تحت هیچ شرایطی موفق نخواهد شد

تیمور پورحیدری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان صمت استان تهران، گفت: از زحمات و تلاش های آقای یعقوبی در دوران تصدی ایشان در شهرستان فیروزکوه تقدیر و تشکر میکنیم، از همکاری های تنگاتنگ سازمان ها و مخصوصاً سایر دستگاه های نظارتی، فرمانداری و سپاه که همیشه در همه زمینه ها مخصوصاً در حوزه های تنظیم بازار و حوزه های تولید همیشه به ما کمک کردند؛ اگر الآن توفیقی در شهرستان داریم با کمک و زحمات همه بزرگواران است.

پورحیدری خاطر نشان کرد: تغییر و تحولات یک امر کاملاً طبیعی است در حوزه مسئولیت همه ما مدیران وجود دارد، باید آمادگی داشته باشیم، خوشا به حال کسی که کارنامه درخشانی از خود به جا میگذارد و در چنین روزی با افتخار مسئولیت خود را ترک کند و ان شاءالله در مسئولیت بعدی آماده خدمتگزاری شود؛ بالاخره مسئول قبلی آنچه که در توان داشت و میتوانست برای شهرستان انجام داد.

وی اظهار داشت: ان شاءالله با انتصاب چهره جوان جناب آقای حسینی که واقعاً از جوان های باتجربه، باسابقه، پرتلاش، انقلابی و با روحیه جهادی که دارند این مسئولیت مهم را برعهده میگیرد امیدوارم باتوجه به پتانسیل هایی که الآن در شهرستان داریم، همین بحث شعاع ۱۲۰ کیلومتری که واقعاً فیروزکوه فارغ از این موضوع است و بحث سرمایه گذاری که در فیروزکوه نسبت به سایر شهرستان ها داریم این بهترین فرصت است که آقای حسینی باید از همین امروز با روحیه جهادی موضوع را پیگیری کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان صمت استان تهران تصریح کرد: باتوجه به حمایت هایی که ما از جانب نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس داریم، مطمئن هستیم که کمک خواهند کرد که حوزه تولید در شهرستان جهش خوبی را داشته باشد با به کار کارگیری همه ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در شهرستان موجود است و آقای حسینی بتوانتد گامی را در حوزه تولید از خود به جا بگذارد و همه ظرفیت های سازمان صنفی را هم به کار بگیرد.

وی گفت: در حوزه تنظیم بازار شاید ما ایرادات و اشکالات فراوانی داشته باشیم بنده خواهش می کنم از همین امروز آقای حسینی با به کارگیری همه ظرفیت های اصناف، بازار و دستگاههای نظارتی و ارگان هایی که به صورت مشتاقانه به کمک ما آمدند استفاده کنند، در کارگروه‌های مختلف، هرجا خلایی وجود دارد، به هر حال اگر استان باید ورود کند در زمینه مایحتاج عمومی مردم، ما آمادگی کامل را داریم.

پورحیدری اذعان داشت: هر جایی که سهمیه ای مشکل دارد در حوزه تنظیم بازار ما خدمت دوستان هستیم، شهرستان فیروزکوه را پشتیبانی میکنیم، با توجه به شرایطی که الان وجود دارد ما به این مردم بدهکاریم، ما خود را مدیون مطلق مردم می‌دانیم؛ در انتخابات مردم یک پیام بسیار مهمی به ما دادند و اکنون نوبت ما است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان صمت استان تهران خاطر نشان کرد: همه مسئولین، اگر کسی بخواهد کم کاری بکند دیگر برای مردم قابل توجیه نیست؛ با توجه به اینکه ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور مختص وزارتخانه ما است، حالا خواسته یا ناخواسته این امر نصیب ما شد و این مسئولیت سنگینی که در حوزه صنعت و معدن داریم باید کمک کنید، مخصوصاً مدیرانی که در شهرستان ها استفاده میکنیم باید با روحیه جهادی باشند، واقعاً مدیری که بخواهد در اتاق خود پشت میز بنشیند و مدیریت کند تحت هیچ شرایطی موفق نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا