فرماندار شهرستان فیروزکوه:

برگزاری مراسم شب های قدر حداکثر با ۲۵ درصد ظرفیت مساجد

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: برای مراسم شب‌های قدر، همه مساجد علاوه بر این ‌که باید بتوانند پروتکل‌های مساجد را رعایت کنند، در قسمت سرپوشیده مسجد حداکثر با ۲۵ درصد جمعیت با فاصله یک متری افراد از یکدیگر، پذیرش افراد را برای مراسم انجام بدهند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهدی یوسفی جمارانی، فرماندار شهرستان فیروزکوه، با اشاره به فرارسیدن شب های پر فیض قدر گفت: از آنجا که اقدامات انجام شده در کشور در راستای مقابله با کرونا مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و با توجه به تاکید ایشان به نقش دعا و نیایش در کاهش بلایا تصمیم بر این است با همکاری شورای تامین، شبکه بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا با رعایت مسائل بهداشتی مراسم شب‌های قدر در شهرستان فیروزکوه برگزار شود.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه امکان برگزاری مراسم در مساجد و حسینیه‌ها میسر است، خاطر نشان کرد: برای مراسم شب‌های قدر، همه مساجد علاوه بر این ‌که باید بتوانند پروتکل‌های مساجد را رعایت کنند، در قسمت سرپوشیده مسجد حداکثر با ۲۵ درصد جمعیت با فاصله یک متری افراد از یکدیگر، پذیرش افراد را برای مراسم انجام بدهند.

وی در ادامه افزود: بمنظور رعایت پروتکل های بهداشتی از مردم مومن و خداجوی شهرستان درخواست می کنیم تا در محل برگزاری مراسم با ماسک و دستکش حضور یافته و سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح خود را همراه بیاورند و خانم‌ها نیز همراه خود چادر نماز شخصی داشته باشند.

یوسفی جمارانی اشاره داشت: همچنین از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات پرهیز شود و مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت خواهد بود.

فرماندار فیروزگوه با اشاره به اینکه از برگزاری مراسم در مساجدی که طبق راهنمای فاصله گذاری حداقل امکانات را ندارد خودداری شود، تصریح کرد: هیات امنا، روحانی مساجد و بسیج در کنار کارشناسان شبکه بهداشت مسئول نظارت بر حسن اجرای برنامه برگزاری مراسم شب های قدر در مساجد هستند و هماهنگی لازم برای اجرای راهنماهای بهداشتی و مفاد این بخشنامه را خواهند داشت.

وی ضمن تشکر از همکاری مردم که با عمل به توصیه‌ها مسوولان را در مهار بیماری یاری رساندند، اذعان داشت: انتظار داریم مردم با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با برگزارکنندگان مراسم همکاری کنند و از آوردن کودکان و سالمندان در برنامه های یاد شده حتی المقدور خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا