رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فیروزکوه عنوان کرد:

برگزاری مسابقات ملی مهارت انگیزه ای برای مهارت آموزی و مهارت افزایی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فیروزکوه گفت: مسابقات ملي مهارت انگيزه اي براي جوانان است كه ذوق مهارت آموزي و مهارت افزايي را در سطح شهرستان بالا مي برد كه باعث جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي و زمينه ساز تربيت انسان هاي توانمند در توسعه شهرستان مي شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، محمد حسن زمانی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فیروزکوه با با اشاره به مسابقات ملی مهارت فنی و حرفه ای گفت: مسابقات ملی مهارت انگیزه ای برای جوانان است که ذوق مهارت آموزی و مهارت افزایی را در سطح شهرستان بالا می برد که باعث جلوگیری از آسیب های اجتماعی و زمینه ساز تربیت انسان های توانمند در توسعه شهرستان می شود.

شرط سنی برای شرکت در مسابقات ملی مهارت

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فیروزکوه در ادامه افزود: علاقمندان به شرکت در نوزدهمین مسابقات ملی مهارت می‌توانند تا ۱۰ مرداد ماه سال ۹۹ نسبت به ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق سایت دفتر مسابقات ملی مهارت به آدرس www.skill.irantvto.ir و یا با در دست داشتن مدارک لازم به مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فیروزکوه مراجعه و مدارک خود را تحویل دهند.

وی هم چنین افزود: شرط سنی برای داوطلبان رشته ‌های فناوری آب، ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک، متولدین ۱۳۷۴/۱۰/۱۱ و برای سایر رشته ‌ها متولدین ۱۳۷۴/۱۰/۱۱ به بعد است.

محمد حسن زمانی خاطر نشان کرد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی وحرفه ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌ های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌ های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می توانند با رعایت شرایط سنی ذکر شده در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور؛ متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فیروزکوه در خصوص مدارک مورد نیاز جهت شرکت در این دوره از مسابقات تصریح کرد: مدارک لازم برای ثبت نام در نوزدهمین مسابقات ملی مهارت شامل عکس ۴×۳ تمام رخ جدید، کپی از تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی آخرین مدرک تحصیلی یا معرفی نامه از نهاد آموزشی مرتبط، کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه (برای داوطلبان ذکور و مشمول)، گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و محصلان به ویژه داوطلبان ذکور که معافیت تحصیلی خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI)، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت در تاریخ ۱۶ مرداد ماه سال ۹۹ در هر شهر برگزار می شود.

زمانی هم چنین به روند برگزاری این مسابقات اشاره کرد و بیان داشت: در مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت، پس از ارزشیابی لازم که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هر استان صورت می گیرد نفرات برتر در هر شهر انتخاب و به مرحله استانی معرفی می‌شوند که در مرحله استانی نیز با برگزاری آزمون عملی (حداکثر ۲ روز) نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله کشوری اقدام خواهد شد.

نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در ۳۴ رشته برگزار می شود

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فیروزکوه با تاکید بر این که نوزدهمین دوره این مسابقات در ۳۴ رشته برگزار می شود، تصریح کرد: این رشته ها شامل آکواترونیک (فناوری آب)، الکترونیک، آجرچینی، تاسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه، تراش وفرض CNC، رباتیک ، طراحی و توسعه وب، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات (مدیریت سیستم های تحت شبکه)، فناوری طراحی گرافیک، خیاطی (فناوری مد)، کاشی کاری دیوار و کف، کابینت سازی ، لوله کشی و گرمایشی، مکاترونیک ، فناوری خودرو، نقاشی خودرو، اتصالات چوبی، آشپزی، قنادی، طراحی فضای سبز، جوشکاری، جواهرسازی، ساخت و تولید، صافکاری خودرو، گل آرایی، گچکاری، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، امنیت شبکه، اپلیکیشن موبایل، نجاری سازه های چوبی و تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین است.

محمد حسن زمانی اذعان داشت: ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌ های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هر چه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

وی در پایان تاکید کرد: برگزیدگان نهایی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی و گزینش نهایی، در چند رشته منتخب به چهل و ششمین مسابقات جهانی ملی مهارت (شانگهای- ۲۰۲۱ ) که در کشور چین برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا