برگزاری نخستین جلسه ریشه کنی فقر در شهرستان فیروزکوه

نخستین جلسه ریشه کنی فقر در آستانه عید نوروز به منظور راه اندازی سامانه شناسایی افراد داری فقر مطلق برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، نخستین جلسه ریشه کنی فقر در آستانه عید نوروز به منظور راه اندازی سامانه شناسایی افراد داری فقر مطلق به ریاست ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه و با حضور معاونین فرماندار، سرپرست بخشداری مرکزی و اعضاء ستاد برگزار شد.

در این نشست فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان داشت: این جلسه حسب دستور ریاست جمهور در خصوص گره گشایی از مشکلات پایانی سال و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه با هدف ریشه کنی فقر مطلق برگزار گردید.

وی ادامه داد: در این جلسه برنامه ها نقطه نظرات و پیشنهادات هریک از اعضای ستاد به منظور رفع مشکلات معیشتی و رفاهی ارائه و در روند اجرای کار به شکل منظم و مستمر قرار گیرد

فرماندار فیروزکوه همچنین تاکید کرد: اولویت اصلی این ستاد در تامین مایحتاج ضروری خوراک، پوشاک و درمان برای افراد کم درآمد و بی بضاعت در سطح این شهرستان می باشد؛ فلذا یک همکاری بین بخشی داوطلبانه ،مشارکت مردمی،کیفیت بخشی واعتماد و جوانمردی میان دستگاه های اجرایی وخیرین شهرستان ایجاد و این امر در مناسبت های مختلف برگزار شود.

مهری در ادامه خاطرنشان کرد: در شناسایی افراد و خانوار بی بضاعت بایستی بانک اطلاعات منسجم و بروز ایجاد شده و هریک از ادارات عضو ستاد اطلاعات جامع و کاملی را از نیازمندی های جامعه هدف خود در سامانه ارائه نمایند.

در ادامه جلسه هر یک از اعضاء به بیان عملکرد خود پرداخته و پس از بحث و تبادل نظر مصوباتی تصویب گردید.

گفتنی است در این نشست مقرر گردید اداره صمت با همکاری اتاق اصناف نسبت به برگزاری جلسه ویژه با روئسای اتحادیه اصناف (رستوران داران، اغذیه فروشان و صنف پوشاک) و نیز صنعتگران و مدیرعامل معادن به منظور تامین نیازمندی های اقشار کم درآمد سطح شهرستان اقدام نمایند.

همچنین در خصوص لزوم برنامه ریزی سامانه شهرستانی تحت عنوان ایجاد بانک اطلاعات، داده ها و آمار نیازمندان مقرر گردید موارد مدنظر در این زمینه احصاء و بروزرسانی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا