برگزاری نمایشگاه نقاشیخط «نقش فیروزه» در فیروزکوه

نمایشگاه نقاشیخط “نقش فیروزه” از آثار سیف اله اسفندیار بهمراه هنرجویان وی در نگارخانه مهر مجتمع فرهنگی هنری آفرینش با حضور علاقمندان به هنر در فیروزکوه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، به همت انجمن خوشنویسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه نقاشیخط “نقش فیروزه” از آثار سیف اله اسفندیار بهمراه هنرجویان وی در نگارخانه مهر مجتمع فرهنگی هنری آفرینش با حضور علاقمندان به هنر افتتاح شد.

در این مراسم ابتدا سید حسن حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه ضمن خوشامدگویی در خصوص هنر اصیل خوشنویسی که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد، تصریح کرد: بازوی اصلی این هنر شعر است، که هنر اول ایرانیان به حساب می‌آید، یعنی با یک تقسیم بندی ساده می‌توان فهمید که خوشنویسی، جایگاه دوم را در هنر ایران داشته و در متن زندگی اجتماعی مردم جاری بوده است.

در ادامه این مراسم حسینعلی اسفندیار مسئول انجمن خوشنویسان فیروزکوه در خصوص تاریخ خط اذعان داشت: کتیبه های رومی و یا نسخه های خطی یکی از بهترین نمونه های این هنر اصیل ایرانی است؛ خط ایرانی در بیشتر موزه های دنیا به نمایش گذاشته می شود و از این بابت مقبولیت خاصی را داشته و دارد.

سیف اله اسفندیار، هنرمند فیروزکوهی، در ادامه این مراسم با تشریح نقاشی خط بیان داشت: نقاشیخط به معنای ساده آن، ترکیبی از خوشنویسی و نقاشی است و شیوه ای است که مخاطب را با تلفیقی از هنر مدرن و سنتی در دنیای امروز آشنا می کند و هنرمند را در عرصه وسیعی از نوگرایی قرار می‌دهد تا بتواند با تکنیک‌های خلاقانه‌ای که در این مسیر تجربه می‌کند به نوآوری و شکل گیری این شیوه بپردازد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این نقاشی با عنصر حروف فضایی را ایجاد می کنیم که به آن تایپگرافی گفته می شود و در مرحله بعدی با استفاده از رنگ های مختلف به آثار خود جان می بخشیم.

شایان ذکر است در این نمایشگاه ۳۲ اثر نقاشیخط از آثار سیف اله اسفندیار و هنرجویان وی فلور باطبی، زهرا فریس، هلگا امینیان، شیما هروی برای بازدید و خرید همه علاقمندان از تاریخ ۱۸ تا ۲۶ آذرماه به نمایش گذاشته شده است.

همچنین خاطر نشان می شود سیف الله اسفندیار هنرمند فیروزکوهی، فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان دارای مدرک فوق ممتاز که تاکنون چندین نمایشگاه در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا