عباسپور عنوان کرد؛

برگزاری ۲۵ درصدی کلاس‌های مجازی واحدهای فیروزکوه و پردیس در پساکرونا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فیروزکوه و پردیس از توانایی و آمادگی ۲۵ درصدی این واحدهای دانشگاهی برای برگزاری کلاس‌های مجازی در پساکرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حسین عباسپور با اشاره به آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی در دوره تعطیلی دانشگاه‌ها به‌دلیل کرونا اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌زمینه‌ای درباره آموزش مجازی در واحد الکترونیک داشت، به همین دلیل در مقایسه با سایر دانشگاه‌های دولتی جلوتر و موفق‌تر بود.

وی اضافه کرد: تجربه واحد الکترونیکی دانشگاه به کمک سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آمد. در واحدهای پردیس و فیروزکوه نیز مانند سایر واحدهای دانشگاهی، زیرساخت‌ها و بسترهای لازم فراهم شد و حتی توانستیم در واحد پردیس قبل از عید آموزش غیرمجازی را آغاز کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فیروزکوه و پردیس تصریح کرد: در واحد فیروزکوه نیز بعد از عید نوروز آموزش مجازی آغاز شد و بسیار مفید بود، به‌طوری‌که تاکنون ۸۰ تا ۹۰ درصد کلاس‌های ما تشکیل شده و ابتدا ۴۰ درصد از دانشجویان در کلاس‌ها حضور داشتند، اما اکنون بالای ۶۰ درصد آموزش می‌بینند.

حضور ۹۰ تا ۱۰۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کلاس‌های مجازی

عباسپور با بیان اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری ۹۰ تا ۱۰۰ درصد در کلاس‌های مجازی حضور پیدا کردند، عنوان کرد: با رصد و بررسی روی ۸۰۰ دانشجو به این نتیجه رسیدیم که استقبال مناسب بوده و با توجه به شرایط کرونا راضی هستند. استاد نیز در فضای مجازی به اندازه ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه کلاس‌های فیزیکی تدریس می‌کند.

وی ادامه داد: حجم مطالبی که در کلاس‌های مجازی گفته می‌شود در مقایسه با حجم مطالبی که در کلاس‌های فیزیکی بیان می‌شود، به مراتب بیشتر است. به نظرم آموزش مجازی تجربه جدیدی بود و حتی می‌توانیم در آینده ۲۰ تا ۲۵ درصد از کلاس‌های خود را به‌صورت مجازی برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فیروزکوه و پردیس یادآور شد: برخی از دانشجویان که برای حضور یافتن سر کلاس‌ها مشکل دارند، می‌توانند کلاس‌های خود را به‌صورت مجازی برگزار کنند. این موضوع حتی می‌تواند به مشکل ترافیک نیز کمک کند یا واحدی دورتر مانند فیروزکوه می‌تواند به صورت مجازی دانشجویان خاص خود را داشته باشد.

عباسپور در پاسخ به این پرسش که در آموزش غیرحضوری از چه امکانات و تسهیلاتی برخوردار هستید و فکر می‌کنید در این مدت چه تجربیات و دستاوردهایی حاصل کرده‌اید تا در آینده مولد سیستم آموزش مجازی هم باشید؟ گفت: ابتدا با مشکلاتی مانند سرعت و حجم ترافیک اینترنت مواجه بودیم؛ اما به‌تدریج توانستیم سرعت اینترنت را بالا برده و زیرساخت‌های مجازی را بهتر کنیم تا مشکلاتی مانند قطعی اینترنت و کمبود پشتیبان پیش نیاید.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی شما از آموزش مجازی چیست و فکر می‌کنید این نوع آموزش تا چه حد برای دانشجویان و دانشگاه مفید بوده است؟ چنین توضیح داد: همان‌طور که کرونا بر جامعه بشری، اقتصاد ایران و جهان تأثیر گذاشته، قطعاً روی آموزش به‌صورت حضوری هم اثرات منفی داشت؛ اما با توجه به اینکه دانشگاه در این زمینه به سرعت وارد عمل شده و آموزش مجازی را آغاز کرد، آسیب‌های کرونا در این مورد کمتر بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فیروزکوه و پردیس ادامه داد: کلاس‌های فیزیکی اثرات بیشتری دارد؛ اما در کلاس‌های مجازی نیز حق مطلب ادا شده و مطالب تئوری به‌طور کامل گفته شده است.

عباسپور تبیین کرد: مقرر شده در واحدهای فیروزکوه و پردیس کلاس‌های آزمایشگاهی و کارگاهی به‌صورت عملی برگزار شود و طی دو تا سه هفته آینده به‌صورت فشرده و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی این کلاس‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا