امام جمعه فیروزکوه:

بصیرت مردم، اطلاع رسانی مناسب و به موقع صدا و سیما و حضور میدانی رئیس جمهور میان مردم برنامه دشمن را نقش بر آب کرد

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: اختلال سراسری در جایگاه‌های سوخت، یک حمله سایبری هوشمند برای عصبانی کردن مردم و آشوب در کشور بود که با بصیرت مردم، اطلاع رسانی مناسب و بهنگام صدا و سیما و حضور میدانی دولت میان مردم نقش بر آب شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در شهرستان، گفت: انسان مؤمن اهل اسراف و زیاده‌روی نیست؛ اسراف برکت را از زندگی می‌برد و موجب فقر می‌شود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: متاسفانه علیرغم دستورات دینی، اسراف در کشور زیاد است؛ طبق آمار سالانه حدود یک سوم محصولات کشاورزی، یعنی ۳۵ میلیون تن، به صورت غذا دور ریخته می‌شود؛ ارزش این مقدار غذا، حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان و معادل غذای ۱۸ میلیون نفر است.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: فرهنگ صرفه جویی در مصرف را از بین خانواده و اطرافیان خود شروع کنیم؛ مسئولان ادارات و مدارس، نسبت به جلوگیری از اسراف در آب و برق و… احساس وظیفه کنند.

وی در ادامه بیان داشت: اختلال سراسری در جایگاه‌های سوخت، یک حمله سایبری هوشمند برای عصبانی کردن مردم و آشوب در کشور بود که با بصیرت مردم، اطلاع رسانی مناسب و بهنگام صدا و سیما و حضور میدانی دولت میان مردم نقش بر آب شد.

حجت الاسلام حیدری افزود: عبرت این حادثه این بود که مردمی بودن مسئولان نقش مهمی در جلوگیری از آشوب و اقناع سازی مردم دارد.

امام جمعه فیروزکوه گفت: محتمل است که این فتنه ترکیبی و با همراهی جریانی نفوذی اتفاق افتاده باشد؛ لذا باید ریشه و علت این حادثه به خوبی مشخص شود و با خاطئان و خیانتکاران احتمالی برخورد قاطع شود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه اظهار داشت: افتخار یک شهر، به شهدای آن شهر است و فیروزکوه مفتخر است که حدود ۵۰۰ شهید بزرگوار تقدیم انقلاب کرده است.

وی عنوان کرد: مسئولان شهر فیروزکوه و ارجمند مراقب باشند که شهر به نام چه کسانی مزین می‌شوند؟

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: تابلوی ورودی شهرها باید مزین به نام شهدا باشد تا گردشگران بدانند که به چه خاک پاکی قدم گذاشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا