بیماریابی فعال یکی از اهداف اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در فیروزکوه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه گفت: هدف از طرح شهید سلیمانی، تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، دکتر مهدی رجب ترقی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه در خصوص طرح شهید سلیمانی گفت: جلسه هماهنگی اجرای طرح سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسولین شبکه بهداشت و فرماندهی سپاه ناحیه فیروزکوه برگزار شد.

وی در ادامه در خصوص هدف اجرای این طرح اذعان داشت: هدف از طرح شهید سلیمانی، تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است.

رجب ترقی هم چنین خاطر نشان کرد: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه تصریح کرد: بر اساس این طرح بسیجیان و تمامی قسمت‌های سپاه و هلال احمر، رابطین بهداشتی و سفیران سلامت در قالب گروه‌های معین، سیستم بهداشتی را در کنترل و درمان بیماری کرونا و بیماران کرونایی همراهی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: اولویت در این طرح با قرنطینه خانگی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و قطع زنجیره انتقال ویروس و قرنطینه بیمارانی که امکان قرنطینه در منزل را ندارند در نقاحتگاه و در نهایت ارائه آموزش های پیشگیرانه می باشد.

رجب ترقی در پایان تاکید کرد: شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه جهت اجرای طرح شهید سلیمانی در مهار کرونا از بین رابطین بهداشتی و سفیران سلامت داوطلب می پذیرد؛ افراد علاقه مند می توانند از طریق مراکز و خانه های بهداشت ثبت نام نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا