تاکید استاندار تهران بر لزوم ایجاد و استقرارصنایع کوچک و بزرگ در شهرستان فیروزکوه

استاندار تهران بر لزوم ایجاد و استقرار صنایع کوچک و بزرگ در شهرستان فیروزکوه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، محسن منصوری استاندار تهران در سفر یک روزه خود به شهرستان فیروزکوه و در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی علیدره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان فیروزکوه از ظرفیت بسیار مناسبی جهت توسعه، عمران و آبادی برخوردار است و به جهت بعد مسافت با شهر تهران و به دلیل نبود محدودیت های زیست محیطی می توان بسیاری از صنایع را در این منطقه مستقر کرد.

وی هزینه بالای تولید در این شهرستان را از علل عمده عدم توسعه بخش تولیدی و صنعتی در این منطقه برشمرد و اذعان کرد: متاسفانه بعد مسافت که از جنبه زیست محیطی تبدیل به فرصت شده، از جنبه دیگر تبدیل به تهدید شده و هزینه تولید را در این شهرستان بالابرده و بسیاری از واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است.

استاندار تهران مشکلات مربوط به مواد اولیه، عدم نقدینگی و عدم اررائه تسهیلات بانکی را از عمده مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان فیروزکوه عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر محدودیت هایی که در واگذاری مواد اولیه در بورس برای واحدهای تولیدی ایجاد شده و همچنین نوسات بازاروارز و عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات ،مشکلات عدیده ای را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده و منجر به تعطیلی بسیاری از این واحد ها شده است.

منصوری ابراز امیدواری کرد: با پیگیری های استانداری و نماینده مردم دماوند وفیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بتوانیم در آینده نزدیک گره های تولیدی در این شهرستان را مرتفع کرده و شاهد رونق بخش تولیدی و صنعتی در این منطقه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم رشد و توسعه متوازن شهرستان بویژه در حوزه صنعت تاکید کرد و گفت: باتوجه به عدم مشکلات و محدودیت های زیست محیطی در شهرستان فیروزکوه،در این راستا ضرورت دارد در اسرع وقت با هدایت سرمایگذاران به این منطقه صنایع کوچک و بزرگ در این شهرستان مستقر گردد.

استاندار در پایان با تاکید بر لزوم تقویت بخش حمل ونقل ریلی و باربری در شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: ابتدا باید حوزه مدیریتی بخش ریلی شهرستان فیروزکوه از استان مازندران به استان تهران منتقل گردد و سپس در صورت ضرورت ایجاد ایستگاه وپایانه،سرمایگذاری در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا