در دیدار رسولی نژاد صورت گرفت؛

تاکید بر حفظ استقلال مدیریتی و ساختاری دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با قائم مقام و کارکنان این واحد دانشگاهی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با قائم مقام و کارکنان این واحد دانشگاهی دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه مهدی سالاریه، قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، با بیان مشکلات و تشریح وضعیت بحرانی این واحد راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت را ارائه داد.

وی با اذعان کاهش شدید دانشجویان در واحد فیروزکوه خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت واحدهای شرق استان تهران از سبد دانشجویان فیروزکوه کم کرده است؛ مشکلات عدیده ای برای کارکنان این واحد دانشگاهی ایجاد شده است که با انتقال این عزیزان به واحدهای دیگر نیز مشکلات افزون شده است؛ تنها راه حلی پیشنهادی از سوی سازمان کل دانشگاه آزاد انتقال کارمندان به واحدهای تهران بدون هیچ حمایتی است.

سالاریه به هئیت علمی قوی این واحد دانشگاهی را مزیت دانست و اذعان داشت: نه تنها واحد فیروزکوه از هیئت علمی قوی برخوردار است بلکه تجهیزات و امکانات این واحد آماده برای هر گونه فعالیت صنعتی، کشاورزی، ورزشی و حتی گردشگری است.

حفظ استقلال مدیریتی و ساختاری واحد فیروزکوه از دیگر تاکیدات و خواسته های کارکنان و قائم مقام دانشگاه آزاد فیروزکوه بود.

سید احمد رسولی نژاد در ادامه این جلسه کاهش جمعیت را یکی از دلایل کاهش شدید دانشجو عنوان کرد و گفت: دولت در قبال کاهش جمعیت اقدامی انجام نداده است در حالی که حتی دولت های غربی و لیبرال تمهیداتی برای افزایش جمعیت خود دارند؛ کاهش جمعیت اشتباه نظام بود که باید برای جبران آن اقداماتی انجام شود.

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به انتخاب رئیس بومی اشاره داشت و بیان کرد: پیشنهاد شده رئیس دانشگاه از مدیران بومی و تحصیل کرده باشد؛ البته تنها بومی بودن کافی نیست بلکه واحد فیروزکوه به مدیری نیاز دارد که خلاق، مبتکر، پرانرژی و صاحب برنامه باشد.

وی با تاکید بر درآمدهای غیرشهریه ای تصریح کرد: با تکیه بر درآمدهای غیرشهریه ای نه تنها می توانیم این تعداد کارمند را حفظ کنیم بلکه افراد جوانی را جذب کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا